Hudebně pohybová výchova 13. 4. 2022 MgA. Mgr. Hana Novotná hanahawel@seznam.cz Nesemy Mařenu Tvorba vlastního pohybového doprovodu k lidové písni 1. část: pohyb do prostoru – různé varianty formací (kruh, řady proti sobě, zástup, čtveřice / čtverylky…) 2. část: ozvláštňující prvek – specifický prvek – v našem případě tlesky s partnerem a jejich variace 3. část: točivý prvek Příklad tance: Vých. postavení – páry stojí v kruhu, bokem do středu kruhu, dívají se po směru tance 1. – 2. T: 4 kroky vpřed – přetočit (směrem k partnerovi) – 4 kroky vzad 3. – 4. T: totéž zpátky Repetice 5. – 6. T: tleskání s partnerem (variace různými způsoby hry na tělo, např. od shora dolů před tělem, hřbety dlaní směřují do stran) 7. – 8. T: zátočka za P loket Dohra: volitelné: postup vnějších / vnitřních tanečníků o 1 partnera vpřed Nácvik: - od vlastní tvořivosti k cílové formě - samostatně v prostoru (různé způsoby chůze) – pohybově rozlišit předvětí a závětí písně - s partnerem v prostoru (vlastní invence pro chůzi), při zařazení tleskání střídat partnery - v kruhu samostatně (kvůli směrování) – tleskání s partnerem na stranách (v upažení) - možnost při repetici vystřídat partnery na obou stranách - v kruhu s 1 partnerem - v kruhu s výměnou partnerů - v jiných formacích - hledání obměň pro ozvláštňující prvek ve skupince - vlastní tvořivá práce studentů, hudební formu podloží adekvátním pohybovým prvkem