Človéfr Jfefio svět imni raaovcm ledem se dá užít spoustu legrace! A tak Zetík může jezdit rybník! Na zimu se všichni Těší. Když napadne a hrají děti Na zamrzlých rybnících Musíme však být opatrní! Při na hlavě ■ Při bruslení nezapomínáme na ani (^JJ ■ Raději sportujeme s rodiči nebo * tó^HP^ . Kdybychom byli sami a zranili se, mohli bychom venku umrznout. 1. Kolik je asi hodin, když Ema říká, že bude brzy tma? Myslíte, že v lednu jsou dny už delší, než byly před Vánoci? 2. Jaká nebezpečí mohou dětem na obrázcích nahoře při sportu hrozit? 3. Jaké zimní sporty máte rádi? Předveďte si tyto sporty navzájem ve třídě a zkuste je uhádnout. 4. Umíte Zetíkovi říct, jak se jednotlivé sporty ze zimních olympijských her jmenují? Napište do sešitu jejich názvy. Které z nich také umíte? ZIMNÍ SPORTY provádí pozorovaní Jednoho lednového dne dostal Zetík zprávu z Marsu. Profesor Ku-kát-ko se tázai, jak vlastně ti lidé, o kterých pořád píše, vypadají a zdali jsou příbuzní myší nebo koček. C pata^^^j^ ské smysly sluch chuť hmat životní potřeb^M^MM^^MH potrava voda vzduch teplo světlo spánek odpočinek Kostra je složena z kostí. Je oporou lidského těla a chrání důležité orgány, jako je mozek či srdce. Člověk patří do živé přírody. Od zvířat a rostlin se odlišuje myšlením, řečí a prací. Pije a jí, dýchá, roste a rozmnožuje se. Potřebuje odpočinek a spánek. 1. Můžete Zetíkovi ukázat části lidského těla nejprve na obrázku Emy a potom na spolužákovi a na sobě? Kdy použijete i slova pravá a levá1. 2. Zetík Emě přinesl náušnice, korále, prstýnek, hodinky a šátek. Poradíte mu, na jakou část těla patří? 3. Dokážete Zetíkovi říct, co všechno dělají děti na dětském hřišti a jaké smysly při tom používají? 4. Víte, k čemu slouží srdce, mozek a plíce? 5. Žijete stejně jako vaše domácí zvířátka? Co děláte stejně? Co děláte jinak? LIDSKÉ TĚLO A ŽIVOTNÍ POTŘEBY