Nároky na ukončení předmětu: Docházka: - 80% z realizované výuky (tzn. cca 2x absence) Prezentace tématu: - Kombinovaně v AJ a ČJ; délka 20 – 30 minut. - Forma: dle uvážení (mějte však na paměti, že „simulujeme“ zahraniční konferenci). - Průběh: o stručné představení v Čj; cca 10 – 15 minut), o prezentace tématu pro konferenci (ve stručnosti shrnout dosavadní stav, vlastní jádro prezentace – praktické výstupy); cca 10 – 15 minut. Rozpis témat: 24. února: Revize RVP v české škole – formou prezentace na zahraniční konferenci. Zaměřit se na koncepční změny, jak a jestli již školy aplikovaly pozměněné RVP, … 3. března: České kurikulum v evropském kontextu – formou prezentace na zahraniční konferenci. Porovnat koncept českého kurikula s jiným evropským (slovenské + další zahraniční). 18. března: Rodinná výchova v 6. ročníku – formou prezentace na zahraniční konferenci. Představit vlastní konkrétní koncept výuky tématu, zahrnout veškerá možná úskalí (možná je i krátká úvaha – Je výuka rodinné výchovy v 6. ročníku ZŠ vůbec vhodná?). Jak se téma řeší v jiných zemích? 25. března a 1. dubna: Mediální výchova – formou prezentace na zahraniční konferenci. Představit vlastní konkrétní koncept výuky tématu, zahrnout veškerá možná úskalí. Jak se téma řeší v jiných zemích? 8. a 15. dubna: Identita – formou prezentace na zahraniční konferenci. Představit vlastní konkrétní koncept výuky tématu, zahrnout veškerá možná úskalí. Prezentace bude obsahovat i jednotlivé stupně identity (místní, regionální, národní, evropská). Jak se téma řeší v jiných zemích? 22. dubna: Trh práce – formou prezentace na zahraniční konferenci. Návrhy na přístup k tématu v 9. ročníku ZŠ. Jak se téma řeší v jiných zemích? 29. dubna: Důležitost mezipředmětových vazeb a kooperace mezi vyučujícími v praxi školy – formou prezentace na zahraniční konferenci. Stručné uvedení do problematiky a konkrétní příklady pro užití v praxi školy. Náležitosti seminární práce: Seminární práce má tři části: - Uvedení do problematiky a vlastní úvaha; - praktická část; - závěr – výsledky. 1. Uvedení do problematiky a vlastní úvaha na dané téma – anglicky Forma: Úvod závěrečné práce, úvaha Rozsah: 1 normostrana 2. Praktická část – česky Tato část seminární práce musí vždy obsahovat: - Odraz tématu v českém a vybraném evropském (v případě SVK i dalším cizojazyčném) kurikulu (komparace). - Praktické příklady použití v praxi školy: o Jak téma učit? o Jak je popsáno v učebnicích? o Reflexe tématu v ŠVP a výuce Vaší školy na praxi/zaměstnání. o Konkrétní návrhy činností do výuky (aktivity, pracovní listy, …). o Vlastní návrhy na zlepšení výuky vybraného tématu. Rozsah: 4 – 6 normostran. 3. Závěr – anglicky Forma: Souvislý anglický text, který by šel představit účastníkům zahraniční konference a který shrne Vaše poznatky a připomínky (vždy vypíchnout to nejpodstatnější). Rozsah: 2 normostrany. Formátování a jiné náležitosti seminární práce:  Formát textu stejný jako u diplomové práce,  citace dle jedné z platných (a na PdF užívaných) norem,  termín odevzdání: v den konání posledního semináře (dle rozvrhu),  Celkový rozsah 7 – 9 normostran.