Sociální pedagog ve školním prostředí
Tipy z pedagogické online praxe
• online hry – jeden kreslí a ostatní hádají (www.gartic.io), společné soutěžní skládání puzzle (https://jigsawpuzzles.io/
• pantomima – předvádějícího si všichni „připíchnou“, aby ho viděli na celou obrazovku (tedy jde i skup. soutěž, kdy si každé družstvo „připíchne“ svého předvádějícího a kdo dřív uhodne)
• hádací hry typu „ano-ne“ otázky – např. vymyslíme osobnosti pro 5 studentů, oni se každý můžou ptát třídy na svou osobnost a hádají, kdo tedy každý z nich je
• diskuzní hry - Transsibiřská magistrála (diskuze, koho z nabízených „stereotypně problémových“ lidí by si zvolili do společného kupé na dlouhou cestu), Multisocio – reagování na různé kontroverzní otázky (pův, kartičky ANO-NE, ale na Teamsech jde např. pomocí ručičky; poté si studenti navzájem kladou doplňující otázky)
• kreativní tvoření - tvorba obrazu ap. ve skupinkách na Teamsech přes sdílený dokument (např. na společné téma), tvorba spol. "navazujícího" videa, tance ap. (viz např. virtuální bitka: https://www.youtube.com/watch?v=VFnsqoTRYlA, tanec: https://www.youtube.com/watch?v=WtqTzoVh3fY)
• zapojení do smysluplných projektů – např. Laskavec https://www.laskavost.cz/, Maraton dopisů s Amnesty International (https://maraton.amnesty.cz/)
• prevence - filmy od Jednoho světa na školách a diskuze (https://www.jsns.cz/)
• společně vaření (vybere se společný recept, který pak všichni za online přenosu vaříme/pečeme)
Následující