Výchova ve volném čase 1 - Metodika aktivit
Jak na to? Metodika aktivit
Deadline pro odevzdání metodických listů je 13.5. pro vzájemné hodnocení.
Jak napsat dobrou metodiku?
- přemýšlejte nad cílovou skupinou a jejími specifiky (jejich potřeby, zájmy, věk...)
- cíl (pedagogický - co účastník získá): využijte dějová/aktivní slovesa
- motivace pro vaše téma
- pomůcky: jaké všechny pomůcky je třeba pro realizaci zajistit
- časová rozvaha: kolik času zaberou jednotlivé části aktivity
- realizace aktivity: přesný popis, jak aktivitu realizovat
- možné variace, obměny
- rizika, které hrozí při procesu (např. při práci s žehličkou při enkaustice)
- reflexe procesu
- dobrá metodika se pozná tak, že kdokoli jiný je dle návodu schopný aktivitu replikovat (= srozumitelnost)
- vizualizace mohou pomoci rozmět technice, postupům - určitě je pak možné do metodiky dodat samotné video pomocí prokliku
- metodiky píšete pro sebe navzájem, metodiky budete mít vzájemně dostupné (doporučuji si je pro vlastní potřebu třídit dle nějakého systému - např. věkových skupin, délky programu, atd.)
Definování pedagogických cílů
Příklady metodik