Výchova ve volném čase 1 - Metodika aktivit

Jak na to? Metodika aktivit

Deadline pro odevzdání metodických listů je 13.5. pro vzájemné hodnocení.

Jak napsat dobrou metodiku?

  • přemýšlejte nad cílovou skupinou a jejími specifiky (jejich potřeby, zájmy, věk...)
  • cíl (pedagogický - co účastník získá): využijte dějová/aktivní slovesa
  • motivace pro vaše téma
  • pomůcky:  jaké všechny pomůcky je třeba pro realizaci zajistit
  • časová rozvaha:  kolik času zaberou jednotlivé části aktivity
  • realizace aktivity:  přesný popis, jak aktivitu realizovat
  • možné variace, obměny
  • rizika, které hrozí při procesu (např. při práci s žehličkou při enkaustice)
  • reflexe procesu 
  1. dobrá metodika se pozná tak, že kdokoli jiný je dle návodu schopný aktivitu replikovat (= srozumitelnost)
  2. vizualizace mohou pomoci rozmět technice, postupům - určitě je pak možné do metodiky dodat samotné video pomocí prokliku
  3. metodiky píšete pro sebe navzájem, metodiky budete mít vzájemně dostupné (doporučuji si je pro vlastní potřebu třídit dle nějakého systému - např. věkových skupin, délky programu, atd.)

Definování pedagogických cílů

Příklady metodik