Pedagogicko-psychologická diagnostika

Sylabus

I.   17.2. Psychodiagnostika: samostatná práce

II. 21. 2. Úvod do studia, úvod do psychodiagnostiky: psychologická a pedagogická diagnostika. (Vlastnosti testové metody)

III. 28.2. Úvod II.  Měření a testy v psychologii a pedagogice. Vlastnosti testů. Klinické metody. (Anamnéza)

IV. 7.3. Dotazníky I. (Miro Bielik)

V. 14.3. Dotazníky II. (Miro Bielik)

VI. 21.3. Klinické metody. Diagnostika dětí. 

VII. 28.3. Kresebná a projektivní dg(Úkol měření inteligence. - četba - úkol 3)

VIII. 4.4. Kresba II. Pedagogická a školní dg. (Úkol kresba - praktický úkol - úkol 4)

IX. 11.4. Měření inteligence

X. 18.4. VELIKONOCE

Xi. 25.4. Pedagogická diagnostika (Test schopností a Konstruktivismus diagnostika  četba - úkol 5 a 6)

XII. 2.5. Moderní diagnostika: dynamické testování, konstruktivismus, další… I (Miroslav Filip) 

XIII. 9.5. Moderní diagnostika: dynamické testování, konstruktivismus, další… I (Miroslav Filip, Praktický úkol - úkol 7)

 

Metody, s nimiž se seznámíme v praxi (seznam bude doplněn)

Dotazníky (výběr vyučujícího)

Kresba postavy Goodenough

Projektivní kresba postavy

Kinetická kresba postavy

Kresba rodiny (Matějček)

Komplexní test poruch učení (Matějček a další autoři)

Rey Osterhietova figura, Test tvarů (Matějček)

Test nedokončených vět

Test ruky

Test hvězd a vln

Test sémantického diferenciálu

Wechslerův test pro děti

Ravenův test pro děti