Kresba
Toto stanovení uvádí Švancara, Švancarová (1974):
a) pro předškolní děti a část dětí mladšího školního věku je
kresba hrou.
b) používáme jednotných formátů papíru a jednotného
malířského materiálu.
c) zaznamenáváme důležité údaje (datum, stupeň adaptace,
lateralitu, držení tužky,
otáčení kresebné plochy).
d) v individuální diagnostice se opíráme především o kresby,
jejichž vznik jsme
sledovali.
e) při diagnostice zařazujeme kresbu z hlediska vývojové
úrovně a z hlediska
neobvyklých znaků.
f) kresbu chápeme jako výsledek činnosti, která je ponejvíce
multidimenzionální. Tato
činnost může, ale nemusí být polem projekce intenzivních
zážitků.
g) kresba by neměla být jediným východiskem projektivní
interpretace.
h) kresba může být indikátorem tvořivých schopností i
patologických procesů, a to
funkčních i organických.
i) kresba je spolehlivým ukazatelem rozumového vývoje.
Podklady ke zkoušce i úkolu:
Prezentace:
Reyovka:
Skripta - Kresba od strany 56 do strany
Baum Test