Pedagogicko-psychologická diagnostika

Kresba do 24.4.

Zadání úkolu

Najděte si vhodného respondenta ve věku  5 -12 let, administrovat a vyhodnocovat budete 3 kresby:

1. Vývoj kresby podle Goodenough - vyhodnotíte do hodnotícího archu

2. Vybranou projektivní metodu: strom, kresbu začarované rodiny - jednoduše vyhodnotíte dle dostupných podkladů.... do hodnocení zařadit INQUIRY

3. Volnou kresbu - kvalitativní analýza, volná úvaha (jen to, co víte, stačí odstavec, plus INQUIRY)

!!! POZOR: vždy realizovat inqiury - popiš mi, co jsi nakreslil... u Kresby začarované rodiny důležité!

Na závěr společná analýza 3 KRESEB, kde zodpovíte na následující otázky/podněty:

-  pozorování: okomentujete shrnete situaci, kdy dítě kreslilo,  co jste pozorovali, co dítě o   kresbě říkalo. kreslilo přirozeně a rádo? co vám přišlo významné?

-  diagnostika a její možnosti: co jste o dítěti zjistili ze souboru kreseb? jaké informace o jeho vývoji, psychice, vztazích? nějaký významný poznatek? nějaká nejistota a pochybnosti?

- další postup s výsledky: jak by se dalo kresebnou diagnostiku doplnit, jak by bylo možné postupovat dále?

Jak odevzdat

Vytvořte složku se SVÝM JMÉNEM v odevzdávárně, kam  odevzdejte: 3 kresby + dokument: Hodnotící arch Goodenough (kam přidáte krátké vyhodnocení 2 dalších kreseb a "společnou analýzu").

Odevzdání do  pátku 24.4. do půlnoci.

Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/ped/jaro2022/SOp221/ode/kresba/
Informovaný souhlas, anonymizace

1. Výstupy nebudeme publikovat - není třeba písemný souhlas, ale ústní souhlas samozřejmě. 

2. Všechny údaje přesto anonymizujeme (Př. Vojta, 8 let)

3.  Rodiče informujeme  o povaze naší práce: jde o úkol do školy, cvičení, nikdo se k informacím neodstane, zabere to cca. 45 minut - 60 minut - všechny tři kresby, včetně inquiry. Bylo by potřeba být u jejich vyhotovení, není-li to možné, může rodič dodat info o průběhu? (Ale jen v nouzi, bude nám chybět dost informací a jak inquiry...?)

4. Dítě poprosíme o spolupráci, o pomoc. Vysvětlíme mu princip , pokud se na něj ptá, ale jen tak obecně, aby to nenarušilo princip metody.... 

5. Respektujeme individualitu a osobnost dítěte, zajišťujeme pocit bezpečí a klidu - viz principy diagnostiky a diagnostiky dítěte.