Eleanor Eleanor je jedenáctiletá dívka romského původu. Její biologická matka, toho času závislá na heroinu, se jí zřekla po porodu. Eleanor byla poté krátce umístěna do kojeneckého ústavu, odkud si ji adoptovala vysokoškolsky vzdělaná rodina. Ta však její chování přestala zvládat, Eleanor byla od školního věku různě přemísťována, několikrát byla v umístěna do přechodné pěstounské péče, také do internátní školy pro poruchy chování, pobývala i v psychiatrické nemocnici, až se se ocitla právě v dětském domově se školou (DDŠ), kde je nyní rok. Adoptivní rodiče Eleanor se nedávno rozvedli a v zařízení ji příliš nenavštěvují. Otec bydlí v lesní chatce bez vody a elektřiny, kde OSPOD neumožňuje Eleanor pobývat. Pravidelně si s ní však píše přes sociální sítě, posílá fotky ze svého cestování. Matka píše Eleanor sporadicky dopisy, ve kterých ji nabádá k tomu, aby věřila v Boha a už byla „lepší”. Osobní kontakt s ní odmítá, v zařízení za ní byla za poslední rok 2x na krátké návštěvě, domů Eleanor nejezdí. Vztah s matkou je velmi častým Eleanořiným tématem. Matčin výchovný styl je silně zavrhovací, kvůli vulgárnosti Eleanor matka odmítá i telefonický kontakt. Eleanor je diagnostikován syndrom ADHD a výrazná emoční nestabilita. Její jednání je velmi afektivní, impulzivní a zkratkovité. Nejčastěji je to ve chvílích, kdy se jí něco nelíbí, pak nastupuje silný afekt. Někdy jsou její afekty velmi destruktivní, jelikož rozbíjí věci kolem sebe (např. skleněné dveře, židli). Destruktivně však jedná i vůči sama sobě, říká, že chce mít rakovinu a těší se, až umře, často o sobě mluví v negativní konotaci. Objevují se u ní suicidální a automutilační sklony, mnohokrát vyhrožovala zabitím, například tím, že sní rýsováčky. Na jejím těle jsou četné jizvy po řezných ranách, zejména na předloktí a stehnech. Vyjadřuje se velmi vulgárně. Eleanor má velmi problematické vztahy s vrstevníky, v DDŠ se jí nedaří najít klíčovou kamarádku/kamaráda. Pro svoji nadměrnou vulgárnost a afektivitu není příliš oblíbená, často se s vrstevníky dostává do konfliktu, kdy podnět ke konfliktu dává většinou jako první. Pozitivní vztah má s kmenovou vychovatelkou, na kterou se hodně emočně navázala. Ve škole se jeví jako průměrná až podprůměrná, pozornost je hodně kolísavá. Když se jí něco podaří, nedává na sobě znát pozitivní emoci. Hodně ji baví malování, maluje si do sešitů místo zadané práce. Nejvíce ji vyhovuje individuální výuka, kdy se učitel věnuje pouze jí. Ve volném čase hodně ráda čte o zvířatech, dokáže si i vyprat a uvařit.