Obor: Surdopedie 2

Vzdělávaní a dítě se sluchovým postižením

„Každý je génius. Ale pokud budete posuzovat rybu podle její schopnosti vylézt na strom, bude celý svůj život žít s vědomím, že je neschopná.“ —  Albert Einstein

Je důležité, aby všichni dosáhli stejných výsledků?
Každý z nás má úplně jiný potenciál, kterým může vyplnit smysl svého života. Jako poradenští pracovníci máme za úkol pomoci s rozpoznáním a naplňováním individuálního potenciálu, těch s kterými pracujeme.





Legislativa 

Legislativa a praxe
Článek ke změně legislativy v roce 2015 a jejich vliv na osoby se sluchovým postižením

Základní listina práv a svobod 

Úmluva o právech dítěte

Bíla kniha 


Zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) ve znění pozdějších předpisů 

  • významná je novela 82/2015 ve které se změnil kompletně §16 který se věnuje vzdělávání žáků se SVP

Vyhláška č. 27/2016 o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných ve znění pozdějších předpisů

  • prováděcí vyhláška k §16 školského zákona 

Vyhláška č. 72/2005 o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních ve znění pozdějších předpisů 

Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů ve znění pozdějších předpisů 

Zákon č. 155/1998 Sb. o komunikačních systémech neslyšících a hluchoslepých osob ve znění pozdějších předpisů

 

Školy zřízené podle §16 odst. 9 Školského zákona

Vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením
Tematická zpráva České školní inspekce
"paragrafové školy"
seznam škol zřízených podle §16 odst. 9 Školského zákona

Myšlenková mapa

Podívejte se na webové stránky škol zřízených podle §16 odst. 9 školského zákona. Vytvořte si myšlenkovou mapu, kam si napíšete nabídku studijních oborů a komunikační systém, ve kterém škola vede žáky se sluchovým postižením. Do myšlenkové mapy si můžete dopsat i zajímavosti, na které narazíte. 


Školy hlavního vzdělávacího proudu 

Z časopisu Unie
PDF ke stažení
Hearing loss in the clasroom
Jak slyší dítě s bezdrátovou technologií a bez ni
Uplatňování komunikačních strategií ve třídě, kde je žák se SP
Jaké komunikační strategie ve třídě užívat, aby měl žák se sluchovým postižením přístup k informacím
Žák se sluchovým postižením ve třídě
Animace poukazující na základní informace spojené s inkluzivním přístupem ve třídě

Metodická podpora pedagogických pracovníků




VIDEA - SPÍŠE PRO INSPIRACI

Education in Finland

Finland is winning the war on fake news. What it’s learned may be crucial to Western democracy

Why social-emotional intelligence matters in school | Kate Karafotas | TEDxYouth@ISPrague

The Growth Mindset | Carol Dweck | Talks at Google

Universal Design for Learning: UDL

What is Universal Design for Learning (UDL)?

RSA ANIMATE: Changing Education Paradigms


Našli jste také něco zajímavého?