Obor: Psychopedie 2
2. 4. - HEISLEROVÁ
Diskuze o symptomatologii mentálního postižení v oblasti projevů v chování a vyjadřování dospělých osob s lehkým až středně těžkým mentálním postižením (diskuze a vymezení specifických projevů nad videem o partnerských vztazích)
MOŽNOSTI KOMPLEXNÍ CELOŽIVOTNÍ PODPORY OSOB S MP
- Systém podpory od narození do dospělosti a stáří
- Legislativní ukotvení komplexní podpory: Sociální a školský sektor (zákon o sociálních službách 108 a Školský zákon 561, vyhlášky 72 a 27)
- Poradenský systém (Raná péče, SPC, ŠPP)
- Formy vzdělávání žáků s MP v předškolním a školním věku (inkluzivní a speciální vzdělávání v MŠ a ZŠ)
- Podpůrná opatření, didaktické zásady, edukační potřeby žáků s MP
- ZŠ dle §16 a přípravná třída x ZŠ speciální a přípravný stupeň
- RVP PV, RVZ ZV (minimální výstupy pro žáky s LMP) a RVP ZŠS (I. a II. díl)
VZDĚLÁVÁNÍ STUDENTŮ S MP V RÁMCI PŘEDPROFESNÍ PŘÍPRAVY
- Praktická škola s jednoletou a dvouletou přípravou
- Odborné učiliště
PORADENSKÉ SLUŽBY POSKYTOVANÉ DĚTEM, ŽÁKŮM A STUDENTŮM S MP
- Školní poradenské pracoviště (ŠPP) - funkce, činnosti a personální obsazení
- Školské poradenské zařízení ŠPZ: SPC - funkce, činnosti a personální obsazení