Obor: Psychopedie 2

2. 4. - HEISLEROVÁ

Diskuze o symptomatologii mentálního postižení v oblasti projevů v chování a vyjadřování dospělých osob s lehkým až středně těžkým mentálním postižením (diskuze a vymezení specifických projevů nad videem o partnerských vztazích)


MOŽNOSTI KOMPLEXNÍ CELOŽIVOTNÍ PODPORY OSOB S MP

  • Systém podpory od narození do dospělosti a stáří
  • Legislativní ukotvení komplexní podpory: Sociální a školský sektor (zákon o sociálních službách 108 a Školský zákon 561, vyhlášky 72 a 27)
  • Poradenský systém (Raná péče, SPC, ŠPP)
  • Formy vzdělávání žáků s MP v předškolním a školním věku (inkluzivní a speciální vzdělávání v MŠ a ZŠ)
  • Podpůrná opatření, didaktické zásady, edukační potřeby žáků s MP
  • ZŠ dle §16 a přípravná třída x ZŠ speciální a přípravný stupeň
  • RVP PV, RVZ ZV (minimální výstupy pro žáky s LMP) a RVP ZŠS (I. a II. díl)

VZDĚLÁVÁNÍ STUDENTŮ S MP V RÁMCI PŘEDPROFESNÍ PŘÍPRAVY

  • Praktická škola s jednoletou a dvouletou přípravou
  • Odborné učiliště

PORADENSKÉ SLUŽBY POSKYTOVANÉ DĚTEM, ŽÁKŮM A STUDENTŮM S MP

  • Školní poradenské pracoviště (ŠPP) - funkce, činnosti a personální obsazení
  • Školské poradenské zařízení ŠPZ: SPC - funkce, činnosti a personální obsazení