Obor: Psychopedie 2
3. 3.
STŘEDNĚ TĚŽKÉ, TĚŽKÉ A HLUBOKÉ MENTÁLNÍ POSTIŽENÍ
- Charakteristika, etiologie a symptomatologie jednotlivých stupňů
- Specifické projevy jedinců s těmito stupni MP v oblasti kognice, komunikace, motoriky a socializace
MOŽNOSTI KOMPLEXNÍ CELOŽIVOTNÍ PODPORY OSOB S MP
- Systém podpory od narození do dospělosti a stáří
- Legislativní ukotvení komplexní podpory: Sociální a školský sektor (zákon o sociálních službách 108 a Školský zákon 561, vyhlášky 72 a 27)
- Poradenský systém (Raná péče, SPC, ŠPP)
- Formy vzdělávání žáků s MP v předškolním a školním věku (inkluzivní a speciální vzdělávání v MŠ a ZŠ)
- Podpůrná opatření, didaktické zásady, edukační potřeby žáků s MP
- ZŠ dle §16 a přípravná třída x ZŠ speciální a přípravný stupeň
- RVP PV, RVZ ZV (minimální výstupy pro žáky s LMP) a RVP ZŠS (I. a II. díl)