Obor: Psychopedie 2

3. 3.


STŘEDNĚ TĚŽKÉ, TĚŽKÉ A HLUBOKÉ MENTÁLNÍ POSTIŽENÍ

  • Charakteristika, etiologie a symptomatologie jednotlivých stupňů
  • Specifické projevy jedinců s těmito stupni MP v oblasti kognice, komunikace, motoriky a socializace


MOŽNOSTI KOMPLEXNÍ CELOŽIVOTNÍ PODPORY OSOB S MP

  • Systém podpory od narození do dospělosti a stáří
  • Legislativní ukotvení komplexní podpory: Sociální a školský sektor (zákon o sociálních službách 108 a Školský zákon 561, vyhlášky 72 a 27)
  • Poradenský systém (Raná péče, SPC, ŠPP)
  • Formy vzdělávání žáků s MP v předškolním a školním věku (inkluzivní a speciální vzdělávání v MŠ a ZŠ)
  • Podpůrná opatření, didaktické zásady, edukační potřeby žáků s MP
  • ZŠ dle §16 a přípravná třída x ZŠ speciální a přípravný stupeň
  • RVP PV, RVZ ZV (minimální výstupy pro žáky s LMP) a RVP ZŠS (I. a II. díl)