VÝCHOVA V PRÁCI UČITELE seminář 3 28. 2. 2022 1. Úkoly k seriálu Třída 8.A 1. Co vás při sledování filmu napadalo? Jaké otázky jste si kladli? 2. Specifikujte pozitiva a negativa přístupu tří pedagogických pracovníků v seriálu uvedených. Svůj postoj zdůvodněte. 3. Jakou úlohu sehrává v životě žáků v seriálu rodina? 4. Formulujte alespoň jednu věc (přístup, postup, metodu apod.) která by ve třídě 8. A mohla fungovat jako motivace žáků k učení Uvedená aktivita je určená pro dvojice, v průběhu 10 minut nyní každý odpovězte na uvedené otázky a odpovědi si poznamenejte. Tyto odpovědi pak budete prezentovat ostatním. 2. Co je inkluze Zamyslete se nad významem termínu „inkluze“ Opět použijeme nástroj Mentimeter. V rámci počítače nebo mobilu si klikněte na www.menti.com a zadejte osmimístný kód, který Vám sdělí vyučující. Můžete uvést až tři asociace k pojmu „inkluze“ 3. Skupinová práce na téma INKLUZE · zařazování všech dětí do běžné školy, do takzvaného hlavního vzdělávacího proudu · nejsou oddělovány děti se speciálními vzdělávacími potřebami a děti bez nich · v jedné třídě spolu vzdělávají děti zdravotně postižené, nadané, děti cizinců, děti jiného etnika i majoritní společnosti Zamyslete se nad přínosy a riziky inkluze, připravte si argumenty k jednotlivým oblastem PŘÍNOSY RIZIKA Uvedená aktivita je skupinovou aktivitou. V rámci skupinky nyní v časové dotaci max. 10 minut prodiskutujte přínosy a rizika inkluze. Vaše závěry si poznamenejte, každá skupina je poté představí ostatním. 4. Co je segregace Zamyslete se nad významem termínu „segregace“ Opět použijeme nástroj Mentimeter. V rámci počítače nebo mobilu si klikněte na www.menti.com a zadejte osmimístný kód, který Vám sdělí vyučující. Uveďte jednu asociaci k pojmu „segregace“ 5. Skupinová práce na téma SEGREGACE Jaká největší rizika vás napadají v souvislosti s pojmem segregace? Zkuste se zamyslet nad tím zda existují nějaká pozitiva Jak se tato problematika může projevit do výchově v práci učitele? Jak může taková segregace ve třídě fungovat? Uvedená aktivita je určená pro dvojice. V rámci skupinky nyní v časové dotaci max. 10 minut prodiskutujte zadané otázky. Vaše závěry si poznamenejte, každá dvojice je poté představí ostatním. 6. Zpětná vazba Vyjádřete se k průběhu semináře (pozitiva // negativa), navrhněte případné další aktivity, které byste uvítali // chtěli vyzkoušet V rámci počítače nebo mobilu si klikněte na www.menti.com a zadejte osmimístný kód a zadejte jednu který 7. Úkol na čtvrtý seminář – 7. 3. 2022 Pokuste se vybavit, si jaké výchovné prostředky využívali Vaši rodiče při výchově ve vaší rodině. Které prostředky hodnotíte s odstupem času jako pozitivní // negativní a proč? Vaše závěry si zapište, budeme o nich diskutovat.