VÝCHOVA V PRÁCI UČITELE seminář 9 11. 4. 2022 Průřezová témata a pracovní listy Reflexe a hodnocení Průřezových témat – práce ve dvojicích Ø Reflektujte co vše // kolik jste toho věděli o Průřezových tématech před prostudováním webu digifolio.rvp.cz? Ø Zamyslete se nad tím, proč dle Vašeho názoru Průřezová témata vznikla? Ø Jaká pozitiva u jednotlivých průřezových témat nacházíte? Ø Jaká negativa u jednotlivých průřezových témat nacházíte? Ø Které průřezové téma preferujete a z jakého důvodu? Ø Které průřezové téma naopak považujete z Vašeho pohledu za nejméně důležité a proč? Reflexi stručně sepište, prezentujte jí ostatním Metodický list – Je toho ve mně hodně českého - Projďete si Metodický list – Je toho ve mně hodně českého - Shlédněte video, které je k listu jako základní studijní materiál vloženo Zamyslete se nad otázkami, které jsou na druhé straně listu položeny. Pokuste se odpovědět z Vaší perspektivy (budoucího učitele=BU) i se vcítit do osoby žáků (retrospektivní pohled=Ž) Co vás v dokumentu nejvíce překvapilo nebo zaujalo? BU: Ž: Co jste se dozvěděli nového? BU: Ž: Myslíte si, že záleží na národnosti? BU: Ž: Znáte osobně někoho, kdo by měl dvě národnosti nebo by si nebyl jistý tím, jaké národnosti vlastně je? BU: Ž: Jak člověk vlastně k národnosti přijde? BU: Ž: Pracovní list – Uveď předsudek - Projďete si Pracovní list – Uveď předsudek - Zamyslete se nad samotným pracovním listem a pokuste se jej stručně zhodnotit z pohledu následujících kategorií (využijte škálu níže – 1 = nejméně vhodná až 5 = nejvíce vhodná) formulace otázek // problémů aktuálnost tématu vhodnost obsahu (předpokládejte určení věku žáků 7. ročníku) forma listu tematická naplněnost případně specifikujte vlastní kategorii k hodnocení formulace otázek // problémů 1 – 2 – 3 – 4 – 5 aktuálnost tématu 1 – 2 – 3 – 4 – 5 vhodnost obsahu 1 – 2 – 3 – 4 – 5 forma listu 1 – 2 – 3 – 4 – 5 tematická naplněnost 1 – 2 – 3 – 4 – 5 vlastní, jaká: 1 – 2 – 3 – 4 – 5 Vypracujte samotný pracovní list (vložte jej prosím do tohoto souboru pod konec textu a do ISu vložte jako jeden soubor) Reflexe práce v semináři 9. 1. Jak se Vám s průřezovými tématy a předsudky pracovalo? 2. Co bylo pro Vás v souvislosti s úkoly těchto seminářů nejtěžší? 3. Co bylo pro Vás v souvislosti s úkoly těchto seminářů nelehčí // nejpříjemnější? 4. Jak se Vám pracovala s metodickým a pracovním listem? 5. Považujete téma, na které jsme se zaměřili za důležité a proč?