- Na
konkrétních příkladech popsat praktické oblasti výchovy a provázat je s
vybranými a vhodnými teoriemi s praktickými příklady.
- Popsat
výchovné působení v práci pedagogických pracovníků, vymezit vztah
výchovy, kázně, autority a moci. Navrhnout postupy pro práci
s autoritou a kázní ve výchově.
- Vymezit
výchovné působení třídního učitele, popsat spolupráci třídního učitele
s dalšími aktéry výchovně-vzdělávacího procesu (zejména s rodiči
žáků).
- Popsat
jednoduchý výchovný koncept vícedenní akce (školy v přírodě, tábora,
kurzu apod.), včetně návrhu konkrétních činností ve vztahu ke specifickým
skupinám (účastníkům).
- Popsat
a na konkrétních příkladech rozvést podstatu sociálního a osobnostního
rozvoje.
- Popsat
smysl a význam her ve školním a mimoškolním prostředí. Vysvětlit principy
fungování hry a jejího rozvojového potenciálu.
- Navrhnout
aktivity a činnosti jak pracovat s tématem hodnot v procesu výchovy a
vzdělávání a charakterizovat význam multikulturní výchovy ve školním
prostředí.
- Orientovat
se v nových inovativních edukativních přístupech a to i na základě
představení vybraných koncepcí vzdělávání z oblasti alternativních škol a
koncepcí.