Zahrada jako edukační prostředí … jaro 2022 > Motýlí keře: Jak zajistit vaší zahradě fantastickou živoucí… | iReceptář.cz Podmínky k úspěšnému zakončení předmětu Obsah setkání •řádek – jedno slovo, zpravidla podstatné jméno (téma hodiny, stěžejní pojem) •řádek – dvě slova, zpravidla přídavná jména (měla by popisovat vlastnosti podstatného jména, tedy pojmu z prvního řádku) •řádek – tři slova, zpravidla slovesa (měla by vyjádřit to, co dělá podstatné jméno, tedy pojem z prvního řádku) •řádek – čtyři slova, věta nebo sousloví vztahující se k podstatnému jménu, tedy pojmu z prvního řádku •řádek – jedno slovo, lze použít různé varianty, např. synonymum podstatného jména, nebo slovo vyjadřující vztah pisatele k podstatnému jménu • Zamyslete se a vytvořte na kus papíru pětilístek k pojmu ZAHRADA MŠ. ZAHRADA MŠ Zamyslete se a napište na list papíru 3 důvody, proč by děti v MŠ měly trávit čas na školní zahradě. > 1.třída – Mateřská škola s internátní péčí Dřevěná stavba roku | Zahrada MŠ a ZŠ Sluníčko v přírodním stylu Zahrada jako prostor pro pohyb, na který není místo uvnitř. MŠ Santiniho – Máme krásnou zahradu, pro práci i zábavu :-) | Mateřská škola Žďár nad Sázavou Zahrada jako prostor pro hry, které nelze hrát uvnitř. Tento typ aktivit na zahradě u dětí rozvíjí … Pivoňky, šeřík, ostrožka. Hitem se stává babiččina zahrádka | i60.cz Zahrada jako prostor, kde můžeme poznávat krásu barev. Obsah obrázku exteriér, obloha, země, strom Popis byl vytvořen automaticky Zahrada jako prostor, kde vyzkoušíme svoje smysly. Tento typ aktivit na zahradě u dětí rozvíjí … Kouzelná bylinková zahrádka | Ekoškolky Zahrada jako prostor, kde vidíme, jak vše roste. Podmínky pro udělení plakety “Ukázková přírodní zahrada” – Přírodní zahrada z.s. Zahrada jako prostor, kde můžeme poznávat její obyvetele. Ukázková školní přírodní zahrada MŠ Jaroměřice nad Rokytnou • Park » outdooractive.com Zahrada jako prostor pro vlastní objevy. Tento typ aktivit na zahradě u dětí rozvíjí … Společné tvoření s rodiči, na přírodní zahradě, duben 2015 17 Zahrada jako prostor, kde si vyzkoušíme, jak se pracuje. 5 způsobů, jak zabavit děti na podzimní zahradě. Zlepší si výkon ve škole a posílí imunitu | Prima Living Zahrada jako prostor, kde se můžeme ušpinit. Obsah obrázku strom, tráva, exteriér, dřevo Popis byl vytvořen automaticky Zahrada jako prostor, kde lze zažít dobrodružství. Tento typ aktivit na zahradě u dětí rozvíjí … Školka Háj ve Slezsku - Smolkov Zahrada jako prostor, kde můžeme být stranou ostatních. Francova Lhota přivítala děti v nově otevřené zahradě MŠ | Region Valašsko Zahrada jako prostor pro společná setkávání Tento typ aktivit na zahradě u dětí rozvíjí … Fotogalerie EVVO | Jihočeský kraj - Odbor životního prostředí, zemědělství a lesnictví Co se v zahradě můžeme naučit? Kdy se tedy v zahradě učíme? V čem je výhoda zahrady oproti lesu/parku/louce? V čem jsou nevýhody zahrady oproti lesu/parku/louce? Přírodní zahrady nejen v MŠ •Po shlédnutí videa si zodpovězte tyto otázky: Ø Je podmínkou přírodní zahrady velký prostor? Ø Jsou podmínkou přírodní zahrady pouze rostliny • z volné přírody? Ø Jsou podmínkou zbudování přírodní zahrady • velké investice? Ø Je nutné při budování přírodní zahrady zrušit • vše, co bylo v zahradě doposud? Ø Proč se při revitalizacích zahrad MŠ využívá • konceptu přírodních zahrad? • • Podívejte se na krátké video o přírodních zahradách Podívejte se, jak může vypadat přírodní zahrada jedné z MŠ. Prohlédněte si na interaktivní mapě přírodních zahrad, kde všude jsou certifikované přírodní školní zahrady a jak vypadají. •řádek – jedno slovo, zpravidla podstatné jméno (téma hodiny, stěžejní pojem) •řádek – dvě slova, zpravidla přídavná jména (měla by popisovat vlastnosti podstatného jména, tedy pojmu z prvního řádku) •řádek – tři slova, zpravidla slovesa (měla by vyjádřit to, co dělá podstatné jméno, tedy pojem z prvního řádku) •řádek – čtyři slova, věta nebo sousloví vztahující se k podstatnému jménu, tedy pojmu z prvního řádku •řádek – jedno slovo, lze použít různé varianty, např. synonymum podstatného jména, nebo slovo vyjadřující vztah pisatele k podstatnému jménu • Ještě jednou pětilístek k pojmu ZAHRADA MŠ – vyplňte a porovnejte s tím z úvodu hodiny. ZAHRADA MŠ Seminární práce ZPRÁVA o využívání zahrady MŠ, kde pracuji nebo ROZHOVOR s učitelem/učitelkou MŠ o využívání školní zahrady. ØDomluvte si jednoho učitele či učitelku z MŠ s praxí delší než 3 roky na nahrávaném rozhovoru. ØPokud sám/sama tyto předpoklady splňujete, můžete zodpovědět tyto v podobě zprávy, kde popíšete stav na vaší MŠ a uvedené otázky zodpovíte sám/sama. •Ve zprávě/při rozhovoru se zaměřte na 3 okruhy otázek: •Stav zahrady MŠ, kde učí – v jakém stavu je zahrada MŠ, kdy naposledy prošla zahrada zásadnější proměnou, které prvky (nejen přírodní zahrady) jsou zde realizovány, co by na zahradě uvítali, co jim na zahradě chybí. •Využívání zahrady MŠ – kolik času tráví s dětmi na zahradě, k jakým činnostem zahradu využívají, příklady „povedených“ aktivit, míra zapojení rodičů do činností na zahradě. •Inspirace k činnostem na zahradě – jaká byla jejich příprava k využívání školní zahrady s dětmi během studia, kde a jak hledají inspiraci k využívání zahrady s dětmi, mají potřebu více využívat školní zahradu k různým činnostem, co by jim k tomu pomohlo. • ØDoplňte prosím o fotografie popisované zahrady a vložte do Odevzdávárny před realizací III. bloku. •