Praxe studentů ve zprostředkování
Vlastní praxe studentů ve zprostředkování architektury veřejnosti je podstatnou součástí předmětu. Vyučující by měl studenty zapojit do aktuálně probíhajících projektů ve spolupráci s kulturními institucemi nebo začlenit tyto aktivity do programu festivalu Brno Art Week.
Pro podobné příležitosti jsou na katedře k dispozici pomůcky určené k volnému využití, především na tvorbu maket a materiálových podkladů.
Tavná řezačka na polystyren, pěnové fólie a molitan s možností úhlového řezání 360°. Je určena především k přípravě materiálu a podkladů na výrobu maket, modelů a materiálových podkladů pro výtvarné dílny a workshopy.
Lze s ní jednoduše řezat polystyren, pěnové fólie a molitan. K dispozici je také tepelná regulace.Očkem lze libovolně po ramenu manipulovat, čímž dojde k vychýlení
standardního pravoúhlého nastavení řezu řezačky do libovolného
vertikálního úhlu. Samotné rameno pak lze také libovolně vychýlit v
libovolném horizontálním úhlu (do 180°) a docílit tak více nestandartních řezů. Kolem vstupu svařovacího drátu je vyznačen úhloměr, díky kterému můžete
snadno nastavit požadovaný úhel (sklopením ramene a nastavením posuvného
očka na rameni do požadovaného úhlu). Deska má po stranách vyfrézované
dvě drážky, v nichž jsou umístěny šrouby posuvného hliníkového
distančního pravítka. Díky tomu lze formátovat např. polystyrenové desky
a vytvářet rovné řezy. K pravítku lze připevnit 360° nástavec, který má
bodec, díky kterému lze vytvářet 360° 3D řezy. Lze tak vytvořit
libovolné kužely, popř. komolé kužely, nebo také jen zaoblené rohy. Řezačku lze využít i na řezání tenčích plastů.
Dva kusy multifunkčního 3D pera "3D SIMO KIT 2" - kreslí, pájí, řeže pěnu a plastové materiály. Je možné pro něj využít i jiné materiály než filamenty z materiálu PLA nebo ABS. Další díly k peru lze dotisknout na 3D tiskárně. Jedná se o zařízení založené na platformě Arduino Nano. Je možné jej přizpůsobit na míru novému firmware, který naleznete na platformě Github nebo je možné znovu vytisknout díly samotného zařízení pro servisní účely.Pero může případně posloužit i k pájení spojů a čipů elektronických součástek. Součástí balení je i přiložený LCD displej, s jehož pomocí lze vybrat předdefinované materiály nebo vytvořit nové. Pera lze rovněž použít pro výrobu podkladů na workshopy případně rovnou pro práci s návštěvníky programu )doporučeno od 14 let věku).
Dřevěná stavebnice KAPLA je určená přímo pro práci v terénu. Nabízí širokou škálu využití, kromě vlastních záměrů a nápadů mohou studenti využít i několika ilustrovaných brožur s návody k vytvoření působivých staveb a konstrukcí )brožury jsou barevně označeny podle věkové kategorie a náročnosti konstrukcí). Inspiraci lze načerpat i z výtvorů fanoušků této stavebnice na internetu. K dispozici jsou čtyři balení po 200 ks identických dílků. Práce se stavebnicí je ideálně ve skupině.
Pro spontánní tvorbu lze nastavit jednoduché výchozí podmínky, určit téma.
Stavebnici by mohly zvládat už tříleté děti a šikovní předškoláci zvládnou i náročnější typy konstrukcí.
Nabízí se aplikovat v
geometrii, fyzice i matematice, umění... Práce s ní trénuje přesnost, trpělivost a schopnost spolupráce. Rozvíjí fantazii,
motoriku, pomáhá získat cit pro materiál, dítě se v praxi seznámí se
základy statiky a pojmy jako jsou těžiště a rovnováha.