ISPk02 Specifické poruchy učení - kombinované studium

Možnosti podpory dílčích funkcí

Materiály a zdroje ke stimulaci zrakového vnímání:

Bednářová, j. & šmardová, V. (2011). Školní zralost. Computer Press.
Pokorná, V. (2010). Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Portál
Zelinková, O. (2003). Poruchy učení: Specifické poruchy čtení, psaní a dalších školních dovedností. Portál.

Materiály a zdroje ke stimulaci sluchového vnímání:

·         KuliFerda: pro rozvoj školní zralosti u dětí v MŠ (7. díl) – V. GOŠOVÁSluchové vnímání - J. Bednářová

·         Sluchové vnímání – Z. Michalová

·         Pavučinka – O. Zelinková

·         Logico Piccolo

·         Rozvíjíme sluchové vnímání | Chytré hraní (chytré hračky a hry pro rozvoj dovedností dětí) (chytrehrani.com)

·         KamiNet

·         Sluchové vnímání | (uceni-v-pohode.cz)

·         Systém POVIDLA - iSophi


Bednářová, J. Sluchové vnímání. Brno: PPP.
Bělková, M. & Jirušková, M. Sluchové vnímání rozlišování měkkých a tvrdých slabik. Brno: PPP.
Frančíková, R. & Štanclová, E. (2013). Šimonovy pracovní listy 15 .Rozvoj sluchového vnímání Rozlišování hlásek, slabik a slov.
Praha: Portál. Jirušková, M. & kol.
Sluchové vnímání-sluchová analýza a syntéza řeči. Brno: PPP.
Gošová, V. (2013). Kuliferda. Sluchové vnímání I/II. Praha: Raabe.
Krejčová, K. & Pechancová, J. (2013). Sluchové vnímání Pracovní sešit 4.Praha: Raabe.
Michalová, Z. (2016). Sluchové vnímání. Havlíčkův Brod: Tobiáš. Portál

Materiály a zdroje ke stimulaci pravolevé a prostorové orientace:

Balharová, K., Suchoňová, Balogová, M. & Bubeníčková, P. (2012). Nápravná cvičení. Praktické materiály pro výuku žáků se specifickými poruchami učení na 1. st. ZŠ. Praha: Raabe.
Balharová, K., Suchoňová Balogová, M. & Bubeníčková, P. (2014). Nápravná cvičení II. Praktické materiály pro výuku žáků se specifickými poruchami učení na 1.st. ZŠ. Praha: Raabe.
Bednářová, J. (2004). Prostorová orientace. Brno: PPP. Bednářová, J. & Šmarda, R. (2004). Orientace v čase. Brno: PPP.
Bednářová, J. (2012a). Orientace v prostoru a čase pro děti od 4 do 6 let. Brno: Edika.
Bednářová, J. (2012b).Orientace v prostoru a čase pro děti od 5 do 7 let.Brno : Edika.
Rödlingová, B. (2009). Jak dlouho trvá rok? Plzeň: Fraus.
Vodička, I. (2015). Levá a pravá Pracujeme s levákem v předškolním věku. Praha: Raabe.
Weinholdová, A. (2010). Poznáváme hodiny a čas. Praha: Albatros

https://klokanovypublikace.luzanky.cz/pracovni-listy

Následují ukázky publikací, které můžete využít v rámci diagnostiky i stimulace dílčích funkcí