Základní informace o reedukaci. Zdroj: BARTOŇOVÁ, M. Kapitoly ze specifických poruch učení I. Brno: Masarykova univerzita, 2004 (2006). ISBN 80-210-3613-3. Zásady reedukace (Bartoňová 2004, 2006): ž Zaměření terapie na specifiku jednotlivého případu. ž Analýza celkové situace dítěte. ž Co nejpřesnější diagnostika obtíží dítěte. ž Obtížnost nápravných cvičení musí odpovídat možnostem dítěte. ž Nechat dítě zažít úspěch již při první návštěvě poradny. ž Náprava postupuje po malých krocích. ž Pracovat pravidelně – denně, systematicky, krátce a intenzivně (10 minut). ž Aktivní provádění cvičení ze strany dítěte. ž Dítěti se věnovat, udržovat s ním oční kontakt. ž Klidné prostředí, kde dítě nebude rušeno. ž Postoje a přístup okolí. ž Dlouhodobý nácvik. ž Rozvinutou schopnost u dítěte cvičit tak dlouho, dokud není zautomatizována. ž Po nápravě použití metod a technik respektujících schopnosti dítěte. ž Strukturace, názornost, představivost.