konstrukce grafu, Výhody a nevýhody jednopřípadového designu, využití jednopřípadového designu, reversal, multiple baseline, multielement design, multiple treatment reversal design, alternating treatment design, A-B-A design, A-B-A-B design
Jednopřípadový výzkumný design: Reversal design, Alternating treatment design, grafické znázornění
BACB Tasklist 5th Edition:
D-4 Describe the advantages of single-subject experimental designs compared to group designs.
D-5 Use single-subject experimental designs (e.g., reversal, multiple baseline, multielement, changing criterion).
D-11 Interpret graphed data.
Obsah
- Typy grafů jejich využití
- Vizuální analýza dat (zejména liniové grafy v ABA)
- Reversal design
- Withdrawal design
- Alternating treatment design
- Grafické znázornění jednotlivých designů - praktické cvičení
Infografiky
Prezentace
Pracovní listy pro výuku:
Literatura
Materiály ke stažení
Video: Ukázka konstrukce grafu pro Reverzní design
Data pro pokusnou konstrukci vašeho grafu:
Příklady výzkumných studií (dostupné online):
Wacker, D., McMahon, C. Steege, M. Berg, W., Sasso, G., & Melloy, K. (1990). Applications of a sequential alternating treatment design. Journal of Applied Behavior Analysis, 23, 333-339.
Gallagher, Stephen & Keenan, Michael. (2000). Independent use of activity materials by the elderly in a residential setting. Journal of applied behavior analysis. 33. 325-8. 10.1901/jaba.2000.33-325.
Barrish, H. H., Saunders, M., & Wolf, M. M. (1969). Good behavior game: effects of individual contingencies for group consequences on disruptive behavior in a classroom. Journal of applied behavior analysis. 2(2), 119–124. https://doi.org/10.1901/jaba.1969.2-119
Reucii, T., Pančocha, K. (2019) Využití aplikované behaviorální analýzy při snižovaní výskytu chovaníspojeného s PIKA syndromem u dítěte s poruchou autistického spektra. Dostupné na: https://www.unipo.sk/public/media/26527/Štúdie%20zo%20špeciálnej%20pedagogiky%202020,%20roč.%209,%20č.%201.pdf
Jeníčková, L., Hájková, R., Procházka, R., Dominik, T. (2019) Využití NCR v rámci intervence problémového chování u dítěte s poruchou autistického spektra. Dostupné na: https://www.unipo.sk/public/media/26527/Štúdie%20zo%20špeciálnej%20pedagogiky%202020,%20roč.%209,%20č.%201.pdf