Průvodce začínajícího učitele
Představení sebe sama
S ředitelem/ředitelkou jste se pravděpodobně potkali už v rámci přijímacího pohovoru. Měl/a by tedy mít základní informace o vás. Využijte tento čas k navázání bližšího vztahu, nebojte se mluvit o svých potřebách na začátku kariéry. Nechte se vést svou intuicí a tím, o čem bude chtít ředitel/ka mluvit.
- Mluvte o tom, co je pro vás důležité na začátku kariéry.
- Co myslíte, že jsou vaše specifika jako začínajícího učitele/začínající učitelky?
- Co jsou vaše silné stránky? Jak je můžete využít/využíváte ve vaší profesi?
- Co myslíte, že jsou vaše specifika jako začínajícího učitele/začínající učitelky?
- Mluvte o tom, co je pro vás ve vzdělávání důležité.
- Co chcete, aby si děti z vašich hodin odnášely? Jaké způsoby práce se snažíte uvádět v praxi?
- Mluvte o tom, co potřebujete ke své práci.
- Jakým způsobem probíhá vaše výuka? Jaké pomůcky často využíváte? Co během Vašeho pracovního týdne používáte/pravděpodobně budete používat nejčastěji?
- Mluvte o tom, v čem jste dobří, nebojte se pochválit.
- Zeptejte se na očekávání ředitele, na fungování školy.
- Jaké jsou jeho/její představy pro pozici učitele/učitelky a jeho/jejích úkolech?
- Jaké projekty, do nichž se můžete zapojit, na škole probíhají?
- Jaké je složení pedagogického sboru? Jací jsou učitelé/učitelky ve sboru?
- Jaké výzvy školu čekají v nejbližší době? Co považuje ředitel/ředitelka za největší úspěch školy?