Učitelka Dana se zamýšlí nad tím jak si výuku nastavit, aby to bavilo ji, ale i žáky a podpořilo to celkový vztah s dětmi a atmosféru v jejich třídě.
Své myšlenky si shrnula do následujících bodů.
- Seznámím se s pravidly třídy a ta budu respektovat.
- Pokud mi tam nějaké pravidlo chybí, prodiskutuji ho s žáky a zahrnu ho do svých hodin, aby se mi lépe pracovalo. Zdůvodním, proč ho potřebuji.
- Jasně jim řeknu, co od nich budu očekávat v mých předmětech.
- Řeknu jim, co mohou oni očekávat ode mne. Jak učím, atp.
- Zeptám se jich, co ode mne jako od učitelky potřebují. Jak jsou zvyklí pracovat, jak jsou zvyklí se učit.
- Jsem ochotná se domluvit na tom, jak bude výuka vypadat, aby vyhovovala všem. Ale naše domluva pak platí a výjimky dělám pouze v opodstatněných případech.