Individuální vzdělávací plán Jméno a příjmení žáka Jméno a příjmení Datum narození Datum narození Bydliště Adresa bydliště Škola Škola, město, ulice Ročník Ročník Školní rok Školní rok ŠPZ, které vydalo doporučení pro IVP Zde doplňte název zařízení (případně adresu), údaje jsou obsaženy v Doporučení (obdrží ho škola od školského poradenského zařízení (ŠPZ), tedy pedagogicko – psychologické poradny nebo speciálně pedagogického centra). Kontaktní pracovník ŠPZ Zde doplňte jméno kontaktního pracovníka ŠPZ (je zaznamenáno v Doporučení jako osoba, která Doporučení zpracovala). Školská poradenská zařízení, poskytovatelé zdravotních služeb a jiné subjekty, které se podílejí na péči o žáka Zde doplňte školská poradenská zařízení, např. PPP, SPC, zdravotnická zařízení, např. logopedická ambulance, psychiatrická ambulance, rehabilitace. Rozhodnutí o povolení vzdělávání žáka podle IVP ze dne: Datum rozhodnutí ředitele/ky školy. Zdůvodnění: Zde doplňte popis vzdělávacích potřeb žáka, které vychází z Doporučení - z bodu I. Závěry vyšetření žáka podstatné pro vzdělávání a pobyt žáka ve škole a z bodu II. Vyhodnocení Plánu pedagogické podpory (PLPP), např. individuální pracovní tempo, potíže s dodržováním pravidel, kolísání výkonnosti žáka. Priority vzdělávání a dalšího rozvoje žáka (cíle IVP): Zde doplňte priority vzdělávání a dalšího rozvoje žáka, které najdete výše v kolonce zdůvodnění, např. rozvoj komunikačních dovedností, rozvoj schopnosti týmové spolupráce. Předměty, jejichž výuka je realizována podle IVP: Zde uveďte názvy vyučovacích předmětů, jejichž názvy jsou v souladu se školním vzdělávacím programem. Podpůrná opatření (specifikace stupňů podpůrných opatření) Metody výuky (pedagogické postupy) Zde uveďte konkrétní metody výuky, které použijete pro naplnění cílů IVP, např. používání názornosti, hraní rolí, využívání manipulativních činností, práce s chybou. Úpravy obsahu vzdělávání Zde uveďte, do jaké míry a jak bude upraven obsah vzdělávání v dílčích oblastech v závislosti na bodu III. Doporučení Úpravy obsahu vzdělávání, např. náhrada vzdělávacího obsahu Cizího jazyka za vzdělávací obsah Českého jazyka a literatury. Úprava očekávaných výstupů vzdělávání Zde popište, k jakým očekávaným výstupům (OV) ŠVP bude vzdělávání žáka směřováno, které OV budou upraveny v závislosti na bodu III. Doporučení Úprava očekávaných výstupů vzdělávání. (Podrobný popis pro jednotlivé vyučovací předměty viz níže, poslední tabulka IVP). Organizace výuky Zde popište na základě bodu III. Doporučení Organizace výuky, úpravy v organizaci výuky ve školní třídě případně i mimo ni, např. snížení počtu vyučovacích hodin (nesmí být žádný předmět vynechán, ale může být nahrazen jiným), zařazení žáka do speciální skupiny na určitý předmět mimo kmenovou třídu, zařazení předmětů speciálně pedagogické péče a realizace pedagogické intervence. Způsob zadávání a plnění úkolů Zde popište způsob zadávání úkolů tak, aby odpovídalo možnostem a schopnostem žáka, např. srozumitelné a stručné zadání činností, poskytnutí delšího časového úseku pro vypracování úkolu, kontrola porozumění zadanému úkolu. Způsob ověřování vědomostí a dovedností Zde uveďte, způsoby ověřování vědomostí a dovedností, přizpůsobené konkrétním dovednostem a schopnostem žáka, např. jasná a srozumitelná pravidla ověřování, při ověřování vědomostí respektování osobního tempa žáka. Hodnocení žáka Zde uveďte, v závislosti na bodu III. Doporučení Hodnocení žáka, způsob hodnocení vzdělávacích postupů a výsledků vzdělávání žáka, např. slovní hodnocení, hodnocení klasifikačním stupněm, kombinací obou způsobů. Pomůcky a učební materiály Zde uveďte přehled potřebných kompenzačních pomůcek, speciálních učebnic, pomůcek, softwarového a IT vybavení, které je uvedeno v bodě III. Doporučení Pomůcky (zde je popsána i forma pořízení pomůcek). Seznam je vhodné doplnit o učební pomůcky a pomůcky, kterými škola disponuje, např. obrázkové encyklopedie, výukové programy, deskové hry. Podpůrná opatření jiného druhu Zde uveďte, v závislosti na bodu IV. Doporučení Podpůrná opatření jiného druhu, např. respektování zdravotního stavu, postavení ve třídě, zohlednění vztahových problémů. Personální zajištění úprav průběhu vzdělávání (asistent pedagoga, další pedagogický pracovník) Zde uveďte spolupráci, např. se školním psychologem, speciálním pedagogem, osobním asistentem, zdravotnickým pracovníkem, tlumočníkem českého znakového jazyka. Další subjekty, které se podílejí na vzdělávání žáka Zde uveďte seznam dalších subjektů, které se podílejí na vzdělávání žáka, např. školní družina, školní klub, středisko volného času. Spolupráce se zákonnými zástupci žáka Zde popište způsob spolupráce se zákonnými zástupci žáka, především způsob komunikace, její četnost a požadavky na domácí přípravu (případně specifikujte způsob zadávání a plnění úkolů). Dohoda mezi žákem a vyučujícím Zde uveďte, zda byla či nebyla dohoda uzavřena, případně lze napsat datum podpisu dohody a příp. dohodu přiložit. Podrobný popis pro jednotlivé vyučovací předměty, ve kterých jsou uplatňována podpůrná opatření (Je-li potřeba specifikovat) Název předmětu Zde uveďte podrobný popis Název předmětu Zde uveďte podrobný popis Název předmětu Zde uveďte podrobný popis Název předmětu Zde uveďte podrobný popis Název předmětu Zde uveďte podrobný popis Název předmětu Zde uveďte podrobný popis Název předmětu Zde uveďte podrobný popis Název předmětu Zde uveďte podrobný popis Osoby zodpovědné za vzdělávání a odbornou péči o žáka Jméno a příjmení Podpis Třídní učitel Jméno a příjmení třídní učitelky/ třídního učitele Vyučující Vyučovací předmět Název Jméno a příjmení vyučujícího Název Jméno a příjmení vyučujícího Název Jméno a příjmení vyučujícího Název Jméno a příjmení vyučujícího Název Jméno a příjmení vyučujícího Název Jméno a příjmení vyučujícího Název Jméno a příjmení vyučujícího Název Jméno a příjmení vyučujícího Školní poradenský pracovník Jméno a příjmení ŠPP Zákonný zástupce žáka Jméno a příjmení zákonného zástupce žáka Žák Jméno a příjmení žáka Poučení: Pokud zákonný zástupce nebo zletilý žák neposkytne informovaný souhlas s vypracovaným individuálním vzdělávacím plánem, tak toto podpůrné opatření škola neposkytuje. Závěry vyhodnocení vzdělávání podle individuálního vzdělávacího plánu Jméno a příjmení pracovníka školského poradenského zařízení Podpis