Praxe průběžná volnočasová
Organizace praxe
Ve čtvrtém, jarním semestru čeká
studující volnočasová praxe průběžná. Principem této praxe je to, aby si
studující sami vyzkoušeli, jaké to je připravovat krátkodobé aktivity
v rámci konkrétního volnočasového kurzu, kroužku apod. Praxe je tedy
vykonávána v pravidelných intervalech v průběhu celého semestru (celkem
je požadováno 30 hodin přímé pedagogické práce, může být však i
více). Studenti*ky se musejí na lekce/ kurzy chystat průběžně, zodpovědně
docházet na určené hodiny a poskytovat smysluplné trávení volného času
svým svěřencům dle konkrétních kritérií (cíle kurzu, cílová skupina:
věk, pohlaví atd.).
Každý
student*ka si dle svých možností (časových a místních), schopností a
zájmů sám*a najde organizaci/ zařízení/ instituci, která pořádá
pravidelné kroužky/ kurzy (ideálně alespoň jednou týdně) a osloví její
vedení s žádostí o možnost vykonat pedagogickou praxi. V případě, že
student*ka neví, kterou organizaci/zařízení/instituci oslovit, může
požádat vyučující praxe o radu či pomoc s vyhledáním vhodného zařízení.
Vhodná zařízení k vykonání této praxe naleznete zde. Před začátkem praxi prosím podepište se zařízením protokol o přijetí na praxi.
Zařízení, ve kterých je možné tuto praxi vykonat:
- Junák – svaz skautů a skautek v ČR
- Centra volného času (např. Lužánky, aj.)
- YMCA
- Školy, školní družiny (školy v přírodě)
- Další neziskové a ziskové organizace
- Atd.
Co na praxi dělat?
vedení kroužků a zájmových činností, realizace volnočasových aktivit.
Můžete se nejprve s pracovníky organizace domluvit, že v počátku budete
na aktivitách asistovat a v druhé půli praxi zkusíte samostatně aktivity
připravit a zorganizovat. Varianta, kdy budu samostatně vést
kroužek/aktivitu od samého počátku je také možná. Pouhá asistence za
celou dobu praxe není možná.
Po absolvování praxe byste měli zvládat:
- podporující a motivující přístup k různým věkovým kategoriím,
- plánovat, realizovat a hodnotit volnočasové aktivity dětí a mládeže
- profesionální přístup a ohled na etické principy v rámci pomáhajících profesí