Praxe průběžná volnočasová

Organizace praxe

Ve čtvrtém, jarním semestru čeká studující volnočasová praxe průběžná. Principem této praxe je to, aby si studující sami vyzkoušeli, jaké to je připravovat krátkodobé aktivity v rámci konkrétního volnočasového kurzu, kroužku apod. Praxe je tedy vykonávána v pravidelných intervalech v průběhu celého semestru (celkem je požadováno 30 hodin přímé pedagogické práce, může být však i více). Studenti*ky se musejí na lekce/ kurzy chystat průběžně, zodpovědně docházet na určené hodiny a poskytovat smysluplné trávení volného času svým svěřencům dle konkrétních kritérií (cíle kurzu, cílová skupina: věk, pohlaví atd.). 

Každý student*ka si dle svých možností (časových a místních), schopností a zájmů sám*a najde organizaci/ zařízení/ instituci, která pořádá pravidelné kroužky/ kurzy (ideálně alespoň jednou týdně) a osloví její vedení s žádostí o možnost vykonat pedagogickou praxi. V případě, že student*ka neví, kterou organizaci/zařízení/instituci oslovit, může požádat vyučující praxe o radu či pomoc s vyhledáním vhodného zařízení. Vhodná zařízení k vykonání této praxe naleznete . Před začátkem praxi prosím podepište se zařízením protokol o přijetí na praxi.
Zařízení, ve kterých je možné tuto praxi vykonat:

- Junák – svaz skautů a skautek v ČR
- Centra volného času (např. Lužánky, aj.)
- YMCA
- Školy, školní družiny  (školy v přírodě)
- Další neziskové a ziskové organizace
- Atd.


Co na praxi dělat? vedení kroužků a zájmových činností, realizace volnočasových aktivit. Můžete se nejprve s pracovníky organizace domluvit, že v počátku budete na aktivitách asistovat a v druhé půli praxi zkusíte samostatně aktivity připravit a zorganizovat. Varianta, kdy budu samostatně vést kroužek/aktivitu od samého počátku je také možná. Pouhá asistence za celou dobu praxe není možná. 

Po absolvování praxe byste měli zvládat

  • podporující a motivující přístup k různým věkovým kategoriím, 
  • plánovat, realizovat a hodnotit volnočasové aktivity dětí a mládeže
  • profesionální přístup a ohled na etické principy v rámci pomáhajících profesí