Pedagogicko-psychologická diagnostika
Úvod do diagnostiky. Měření. Dotazníky.
Četba k lekci (ke zkušebním okruhům):
Tomáš Kohoutek - is (interaktivní osnova): Pedagogicko-psychologická diagnostika a sociální pedagogika
Svoboda: Klinické diagnostické metody (zdroj interaktivní osnova is).
Zdroj z isu - Klasifikace metod v psychologii a pedagogice :
https://is.muni.cz/el/ped/jaro2023/SOk221/um/typy_metod.html
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ÚVOD:
Kdo diagnostikuje, co diagnostikuje a proč diagnostikuje? Jak může diagnostikovat sociální pedagog?
Co je cílem/cíli diagnostiky?
Rozdíl mezi psychologickou a pedagogickou diagnostikou.
DIAGNOSTICKÉ METODY
Jak je třídíme a proč?
MĚŘENÍ:
Co děláme když diagnostikujeme - měříme úroveň nějaké vlastnosti? Co znamená a co neznamená měřit v psychologii a ostatních vědách o člověku?
VLASTNOSTI TESTOVÝCH METOD...Psychometrika. Testy a statistika. Co už není test... A proč i klinické metody jsou vhodné pro diagnostiku?
Přednášky:
Dotazníky: