Pedagogicko-psychologická diagnostika

Úvod do diagnostiky. Měření. Dotazníky.

Četba k lekci (ke zkušebním okruhům):

Tomáš Kohoutek - is (interaktivní osnova): Pedagogicko-psychologická diagnostika a sociální pedagogika

Svoboda: Klinické diagnostické metody (zdroj interaktivní osnova is).

Zdroj z isu - Klasifikace metod v psychologii a pedagogice :

https://is.muni.cz/el/ped/jaro2023/SOk221/um/typy_metod.html

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ÚVOD:

Kdo diagnostikuje, co diagnostikuje a proč diagnostikuje? Jak může diagnostikovat sociální pedagog?
Co je cílem/cíli diagnostiky?

Rozdíl mezi psychologickou a pedagogickou diagnostikou.

DIAGNOSTICKÉ METODY
Jak je třídíme a proč?

MĚŘENÍ:

Co děláme když diagnostikujeme - měříme úroveň nějaké vlastnosti? Co znamená a co neznamená měřit v psychologii a ostatních vědách o člověku?


VLASTNOSTI TESTOVÝCH METOD...Psychometrika. Testy a statistika. Co už není test... A proč i klinické metody jsou vhodné pro diagnostiku?

Přednášky:

Dotazníky: