Pedagogicko-psychologická diagnostika
Kazuistika ke zkoušce - principy splnění
Text:
Karel je chlapec, kterému je skoro 11 let. Je v 6. ročníku běžné základní školy. Má sestru v 5. třídě. Matka je doma a stará se o domácnost. Otec podniká. Rodiče přicházejí pro pomoc do poradny a psycholožka s nimi vede vstupní pohovor. Zaznamenala následující důvod návštěvy rodičů v zařízení a formulovala otázku: „Karlovi rodiče by chtěli pochopit jeho problémy s koncentrací. Zajímalo by je, jestli to on sám považuje za problém a jak by mu škola (učitelé) mohli nejlépe pomoci.“ Učitel popisuje Karlovo problémové chování a ptá se po jeho příčině. Navrhl rodičům navštívit psychologické pracoviště. Po rozhovoru s učitelem psycholožka formulovala otázku: „Do jaké míry jsou přítomny problémy s chováním a poruchy pozornosti?“ Rozhodne se provést diagnostické vyšetření. To se odehrává v pracovně školního psychologa.
Vypracovat případovou studii - podle vzoru - Hadj Moussová
DODRŽET STRUKTURU:
VLOŽIT DO ODEVZDÁVÁRNY DO 18.HODIN PŘED ZKOUŠKOU:
Náležitosti:
- dítě nebo dospívají do 18 let - PO KONZULTACI dospělý
- školní nebo vztahová tématika (ne klinická)
- struktura dle vzoru
- informovaný souhlas rodičů
Metody - vybrat :
3 metody
1 projektivní
1 kresebná
1 standardizovaná
1 pedagogicky zaměřená - vztahy, klima (sociometrika) psychomotorika, předškolní
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/ped/jaro2023/SOk221/124251047/Svoboda1999_-_Psychologicka_diagnostika_pre_dospelych_dfldykjf.pdf