Výchova ve volném čase 1 - Metodika aktivit

Jak na to? Metodika aktivit

Deadline pro odevzdání metodických listů je 30.4. pro vzájemné hodnocení.

Jak napsat dobrou metodiku?

Přemýšlejte nad:

  • cílovou skupinou a jejími specifiky (jejich potřeby, zájmy, věk...)
  • cílem (pedagogický - co účastník získá): využijte dějová/aktivní slovesa
  • motivací pro vaše téma
  • pomůckami:  jaké všechny pomůcky je třeba pro realizaci zajistit
  • časovým harmonogramem:  kolik času zaberou jednotlivé části aktivity
  • způsobem popisu realizace:  přesný popis, jak aktivitu realizovat
  • možnými variacemi, obměnami
  • riziky, které hrozí při procesu (např. při práci s žehličkou při enkaustice)
  • způsobem reflexe aktivity
  1. dobrá metodika se pozná tak, že kdokoli jiný je dle návodu schopný aktivitu replikovat (= srozumitelnost)
  2. vizualizace mohou pomoci rozmět technice, postupům - určitě je pak možné do metodiky dodat samotné video pomocí prokliku
  3. metodiky píšete pro sebe navzájem, metodiky budete mít vzájemně dostupné (doporučuji si je pro vlastní potřebu třídit dle nějakého systému - např. věkových skupin, délky programu, atd.)

Definování pedagogických cílů

Metodický list vzor

Příklady metodik