Výchova ve volném čase 1 - Metodika aktivit
Jak na to? Metodika aktivit
Deadline pro odevzdání metodických listů je 30.4. pro vzájemné hodnocení.
Jak napsat dobrou metodiku?
Přemýšlejte nad:
- cílovou skupinou a jejími specifiky (jejich potřeby, zájmy, věk...)
- cílem (pedagogický - co účastník získá): využijte dějová/aktivní slovesa
- motivací pro vaše téma
- pomůckami: jaké všechny pomůcky je třeba pro realizaci zajistit
- časovým harmonogramem: kolik času zaberou jednotlivé části aktivity
- způsobem popisu realizace: přesný popis, jak aktivitu realizovat
- možnými variacemi, obměnami
- riziky, které hrozí při procesu (např. při práci s žehličkou při enkaustice)
- způsobem reflexe aktivity
- dobrá metodika se pozná tak, že kdokoli jiný je dle návodu schopný aktivitu replikovat (= srozumitelnost)
- vizualizace mohou pomoci rozmět technice, postupům - určitě je pak možné do metodiky dodat samotné video pomocí prokliku
- metodiky píšete pro sebe navzájem, metodiky budete mít vzájemně dostupné (doporučuji si je pro vlastní potřebu třídit dle nějakého systému - např. věkových skupin, délky programu, atd.)
Definování pedagogických cílů
Metodický list vzor
Příklady metodik