Zadání/task assignment
Cílem tohoto předmětu je / The aim of this course is
(a) sjednotit znalosti o jednotlivých surdopedických okruzích v anglickém jazyce
(b) práce s odbornými zdroji v cizím jazyce, analýza článků v cizím jazyce a práce s citačními normami a citace odborných článků, publikací a jiných cizojazyčných zdrojů.
(a) unify knowledge about individual hearing impaired areas in english
(b) work with professional sources in a foreign language, analysis of articles in a foreign language and work with citation standards and citation of professional articles, publications and other foreign language sources.
Výsledkem předmětu a práce studentů bude vytvoření uceleného materiálu v anglickém jazyce, který bude obsahovat
(a) odborné představení jednotlivých témat (prezentace),
(b) vytvoření dvojjazyčného slovníčku odborných pojmů (čeština-angličtina) a
(c) představení/anotace jednoho odborného článku v cizím jazyce
The result of the course and the work of the students will be the creation of a comprehensive material in english, which will contain
(a) professional presentation of individual topics (presentation),
(b) creating a bilingual dictionary of professional terms (Czech-English)
(c) presentation/annotation of one professional article in a foreign language
Po nasdílení všech prací bude výsledkem ucelený materiál všech důležitých témat v angličtině. After sharing all the papers, the result will be a comprehensive material of all important topics in English.
Vašim úkolem bude vybrat si jedno z předložených surdopedických témat a vytvořit:
· Prezentaci v cizím jazyce představující danou problematiku s využitím pouze cizojazyčných zdrojů (cca 15-20 slidů)
· Seznam a krátké představení min. 5 odborných článků/publikací zabývajících se touto problematikou (součástí prezentace)
· Vytvoření slovníku cca 30ti-40ti pojmů (čeština-angličtina)
· Podrobné představení jednoho odborného článku v cizím jazyce korespondující s vybraným tématem – o čem článek je, výzkum, výsledky, doporučení apod. (cca 1 A4)
Your task will be to choose one of the presented hearing impaired therapy topics and create:
· Presentation in a foreign language presenting the issue using only foreign language resources (approx. 15-20 slides)
· List and short introduction min. 5 professional articles/publications dealing with this issue (part of the presentation)
· Creating a dictionary of about 30-40 terms (Czech-English)
· Detailed presentation of one professional article in a foreign language corresponding to the selected topic - what the article is about, research, results, recommendations, etc. (approx. 1 A4)
Všechny soubory vložte najednou v zazipované složce do Odevzdávárny nejpozději do 30.5. Dbejte na správné ocitování textu a seznam literatury na konci prezentace.
Put all the files in a zipped folder at the same time in the Drop-off Office no later than 30.5. Pay attention to the correct citation of the text and the bibliography at the end of the presentation.
Témata (topics):
Tinnitus
Cochlear implant
Single-sided deafness (Unilateral hearing loss)
Deafblindness
Functional communication in children with hearing impairment
in early, preschool and school age
Hearing impairment in adulthood and old age -
manifestations of presbycusis, possibilities for correction
Education of children and pupils with hearing impairment in
mainstream schools
CHARGE syndrome
Teaching reading to students who are deaf and hard of
hearing
Psychosocial development in children with hearing impairment
Quality of life in children with hearing impairment
The parenting education programs for hearing impaired
children
Early genetic diagnostics of hearing loss in children
Speech therapy intervention in children with hearing
impairment in preschool age
Wireless technology, signaling and vibration aids, modern
information technology - smartphones, tablets, etc.
Use of elements of sensory integration, neurodevelopmental
therapy and other approaches when working with children, pupils and students
with hearing impairment
K vypracování prezentace na dané téma používejte pouze zahraniční publikace a články. Vhodné je přiložení obrázků, videí, dalších publikací na dané téma, zajímavý internetové odkazy na dané téma apod.
Po výběru tématu se zapište k danému tématu do přiložené tabulky. Ideální rozložení je jeden student – jedno téma. U jednoho tématu nesmí být více jak dva studenti.
Use only foreign publications and articles to prepare a presentation on the given topic. It is appropriate to attach images, videos, other publications on the given topic, interesting Internet links on the given topic, etc.
After choosing a topic, enter your name to it in the attached table. The ideal layout is one student – one topic. There may not be more than two students for one topic.
Rozvržení tohoto předmětu je pouze orientační, vaše práce bude samostatná. Časy a dny, kdy máte tento předmět v rozvrhu, využijte na přípravu materiálů a případné dotazy. Pro dotazy využijte Diskuzní fórum viz. níže. Nebojte se komunikovat s ostatními studenty.
The layout of this course is only indicative, your work will be independent. Use the times and days when you have this subject in your schedule to prepare materials and ask any questions. For questions, use the Discussion Forum, see below. Don't be afraid to interact with other students.
Odkazy na citační normy (citation standards):
Where to find foreign sources: