Šťastná žena v dešti Poradenství Forma a obsah poradenství Specifika poradenství u dětí a dospívajících Základní cíle Rodičovské cíle a cíle třetí strany Cíle formulované poradcem Cíle dítěte/dospívajícího Vztah mezi dítětem/ dospívajícím a poradcem Proces poradenství/terapie s dítětem •Pip Wilson, Tree test Fáze terapie/poradenství s dítětem dle Geldard, K., Geldard, D. (2008) Proces terapie/poradenství s dítětem dle Geldard, K., Geldard, D. (2008) Kontrakt s rodičem/rodiči Poradenství dospělí x edukace rodičů CHYTRÉ OTÁZKY ANEB NA CO SE KLIENTA ZEPTAT? Child with magnifying glass OTÁZKY oblasti témat – různé přístupy, které se překrývají Schéma poradenských témat (Stop Dropout,2011) Příklady baterií otázek do poradenského rozhovoru •program Stop Dropout •Integrativní přístup v poradenství a psychoterapii s dětmi •Terapie hrou • •ve studijních materiálech v pdf > Detailně Chameleon barevně Média, materiál jako pomocník pro komunikaci s dětmi a dospívajícími •Inspirace V.Oaklander – dětská gestalt terapeutka •Oaklander, V. (2020). Třinácté komnaty dětské duše: tvořivá dětská psychoterapie v duchu Gestalt terapie : průvodce světem vašeho dítěte. Portál. •Oaklander, V., & Oaklander, V. (2007). Hidden treasure: a map to the child's inner self. Karnac. • •Materiál – karty – emoce, situace – otevření rozhovoru, seznámení, prostor pro vyprávění příběhu např. https://www.b-creative.cz/produkty •Knihy s příběhy k různým tématům •…. • > Barevné malby a stopy štětce Vhodnost médií a činností pro různé věkové skupiny (Geldard,Geldard, 2008) Vhodnost médií a činností pro různé věkové skupiny (Geldard,Geldard, 2008) Zdroje •Drapela, V.(2011). Teorie osobnosti. Portál 2011 •Geldard, K. (Ed.). (2009). Practical interventions for young people at risk. SAGE Publications. •Geldard, K., & Geldard, D. (2008). Dětská psychoterapie a poradenství. Portál. •Kopřiva, K. (2016). Lidský vztah jako součást profese. Portál •Matějček, Z. (1992). Praxe dětského psychologického poradenství. SPN •Valentová,L.(Ed) (2009).Školní poradenství I a II, Praha: Pedagogická fakulta UK