Inkluzivní speciální pedagogika
Podpora žáků se sluchovým postižením
Význam sluchu
- Důležitý pro komunikaci a rozvoj sociálních vztahů, slovní zásoby.
- Možnost získávání informací, rozvoj abstraktního myšlení.
- Orientace v prostoru.
- Důležitý pro rozvoj řeči.
- Pojetí sama sebe.
Sluchová vada
- Nedoslýchavost
- lehká (ztráta 20 – 40 dB)
- středně těžká (ztráta 40 – 70 dB)
- těžká (ztráta 70 – 90 dB)
- Hluchota
- praktická
- úplná
- Ušní šelest
Ucho
Stavba ucha
zdroj: http://fyzika.jreichl.com/main.article/view/201-stavba-a-popis
Literatura
- HANÁKOVÁ, A.; STEJSKALOVÁ, K. Práce s třídním kolektivem ve společném vzdělávání. Soubor pracovních listů I. Praha: Člověk v tísni, 2015. ISBN 978-80-87456-55-2.
- Metodika práce s žákem s NKS (.pdf)
- BYTEŠNÍKOVÁ, I., KLENKOVÁ, J., HORÁKOVÁ, R. Logopedie a surdopedie. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido. 2007
- HORÁKOVÁ, R.Surdopedie. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido. 2011