Specifika práce v multietnické třídě

Význam vzdělávání v heterogenním kolektivu

Na cestě k inkluzivní škole
Inkluze není prohloubením integrace. Je komplexní reakcí na proměnu současného světa, která bere vážně fakt, že diverzita je jeho definiční podstatou. Monografie představuje výsledky tříletého výzkumu, z něhož vyplývá, že dobře prováděná inkluze pozitivně proměňuje atmosféru, způsoby výuky i studijní výsledky škol hlavního proudu. Díky svým principům inkluze osvobozuje vzdělávací systém od ideologie střední třídy, jež v rozporu s vlastní rétorikou je založena na hierarchickém systému a upřednostňování stejnosti před odlišností. Docenění diverzity otevírá prostor pro nejdůležitější hodnotu demokratické společnosti – rozvoj vzdělanostního potenciálu každého z jejích členů podle jeho možností, potřeb a zájmů, a přitom buduje silnou sociální kohezi a resilienci.
Nerovnosti ve vzdělávání jako zdroj neefektivity
Stručně taktéž zde: https://www.paqresearch.cz/post/nerovnosti-vzdelani-neefektivita