VÝCHOVNÉ SITUACE VE ŠKOLE: KAZUISTIKY, ANALÝZA A INTERPRETACE Seminář č. 10 – 24. 4. 2023 REFLEXE SEMINÁŘE VÝCHOVNÉ SITUACE VE ŠKOLE: KAZUISTIKY, ANALÝZA A INTERPRETACE 1. Diskuse v souvislosti s návštěvou externisty ve výuce v minulém semináři – individuální a skupinová práce · Co z přednášky kpt. Procházkové pro vás bylo přínosné/zajímavé/překvapivé? · Jak vnímáte problematiku (kyber)šikany? · Jaká je vaše osobní zkušenost s tímto tématem? · Jaká je vaše zprostředkovaná zkušenost s tímto (nebo obdobně závažným) tématem? (zkušenost od spolužáků/kolegů, film, dokument atd.) · S jakými jinými kázeňskými přestupky jste se setkali? Promyslete si odpovědi na jednotlivé otázky, můžete si je i zapsat. Na promyšlení máte max. 10 minut, poté budeme Vaše názory diskutovat společně ve skupině 2. Diskuse k celkové koncepci semináře – individuální a skupinová práce · V čem vidíte nosné prvky semináře? · Jaká byla vaše očekávání od tohoto semináře? Naplnila se vaše očekávání? · Napadá vás, jak by bylo možné seminář vylepšit? · Které z témat semináře Vám přišlo nejpřínosnější a proč? · Je nějaké téma, které jste v semináři postrádali? Promyslete si odpovědi na jednotlivé otázky, můžete si je i zapsat. Na promyšlení máte max. 10 minut, poté budeme Vaše názory diskutovat společně ve skupině 3. Aktuální pedagogická témata – Pozitiva a rizika ChatGPT · Jak vnímáte problematiku umělé inteligence? · V čem vidíte její přednosti? · V čem vidíte její negativa? · Jaká je vaše osobní zkušenost s tímto fenoménem? · Jak, podle vás, ovlivní umělá inteligence podobu školství a vzdělávání? Promyslete si odpovědi na jednotlivé otázky, můžete si je i zapsat. Na promyšlení máte max. 10 minut, poté budeme Vaše názory diskutovat společně ve skupině 4. Závěrečné sebehodnocení · Pokuste se provést sebereflexi v souvislosti s povinnostmi, které jste průběžně plnili v rámci semináře · Zkontrolujte si vaši docházku a vyjádřete se k ní · Jak náročná pro vás byla příprava na jednotlivé semináře? · Co vám přineslo vypracování portfoliového úkolu?