Co nás dnes čeká • Seznámení S námi S Vámi S předmětem Jak se máte vy? Mentimeter 8967 9066 Go to www.menti.com and use the code 8967 9066 Jak sem přicházíte? u o E o Nálada Energie Jaký je zatím start semestru? Lo&t contact with aud lence Unable to synchronise audience with presentation. Res (mm3íb ^ds] to rtfiBdi conraddi o o Go to www.menti.com and use the code 8967 9066 S čím sem dnes přicházíte? A Mentimeter Nit -' -?s * Skupinky • 4-6 LIDÍ • Na dalším slidu budou otázky k diskuzi • 10 minut • Otázky? Motivace pro předmět * s čím sem dnes přicházíte a jak se jmenujete? (mezi sebou) * ze kterého oboru přicházíte? (mezi sebou) * co Vás na předmět přivádí? (mezi sebou) * jaké máte s psychologií a komunikací zkušenosti? Jak je potkáváte ve Svém Životě? (mezi sebou) * jaké máte od předmětu očekávání / cobyste se rádi dozvěděli / naučili? (možné sdílení do třídy) 3 min 5,5 min 8 min O čem to bude • Teorie i praxe • Člověk v interakci Harmonogram E' Úvodní hodina 22.2. Motivace II. 22.3. ty Emoce I. 1.3. Osobnost 29.3. Soc. psychologie Komunikace I, 26.4. 19.4. Emoce II. 8.3. Soc. psychologie I 8.3. Komunikace II. 3.5. Motivace I. 15.3. Soc. psychologie II. 12.4. Závěrečná hodina 10.5. změny programu vyhrazeny Jak to bude • Kombinace přednášek a interaktivních částí • Introspekce a sebereflexe • E-learningová část a mini testy • Drobné úkoly • Diskuze a reflexe - kmeny Kmeny • Skupinky po 4 - 6 lidech • Sdílení, spolupráce na cvičeních • Ideálně stabilní napříč semestrem • Možnost se přehodit / připojit k někomu jinému • Ke kmenu se přihlásit v Isu • Pojmenovat se Jaké budou třeba kanály • Přijít na přednášku • IS • Mentimeter • Kartičky NVC • Tužka, papír a pracovní listy Co to (snad) bude dělat • Přinese faktické informace o psychologických tématech • Rozšíří sebepoznání v oblasti emocí, motivace, osobnosti a mezilidských vztahů • Naučí některé principy práce se sebou • Nabídne psychologický pohled na člověka v interakci Za co to bude • 3 kredity • test na konci semestru KREDITY BUDOU STAČIT Dotazy Problematika poznaní Problematika psychologického zkoumání 1) Nepřímost měření 2) Konceptualizace konstruktů 3) Statistika a přesnost měření Konceptualizace konstruktů Extraverze Družnost á Extraverze 1 r r Vřelost Hodně mluví Asertivita r Od lidí je třeba mít odstup. Potřeba^' vzrušení i L J Vyhledávám i 1 Aktivnost r Chvíli neposedí Nedělá mi problém si říct. Často se cítim plný energie. V hovoru mám tendenci spíše mluvit než Miluji klidné večeře o samotě. poslouchat. Statistika a přesnost měření • Měřený znak typicky měřený vzhledem k výsledku ostatních (normy) I*ll§! ftd! (B: 1. Definice konstruktu + sestavení testu 2. Testování velkého počtu lidí + tvorba norem 3. Testování jedince + interpretace výsledků 4. Sebepoznání + money Statistika a přesnost měření • Měření je nepřesné * Normou jsou často ostatní lidé Statistika a přesnost měření • Průměr - nejčastější výsledek (100 pro IQ) • Štandartní odchylka - číslo, které nám říká, jak moc se člověk liší od průměrné hodnoty • (Štandartní odchylka je 15 pro IQ a ukazuje jak daleko jsme od 100 - průměrné hodnoty) IQ Scale with percentiles IQ Scale with percentiles Co z toho? • Měření je nepřesné ale možné • Důležitý účel