Otázky k inscenaci 1. V čem autoři inscenace spatřují hlavní výhody inscenační metody oproti frontální výuce? 2. V čem se liší strukturovaná inscenace od nestrukturované? 3. Které části/bloky této inscenace by bylo možné z časových důvodů ve výuce vynechat a které naopak je žádoucí realizovat? 4. Jak je v případě této konkrétní inscenace ověřována její efektivita? 5. Jaké aktivity provádí učitel se žáky před samotnou inscenací? 6. Pro úspěšnou realizaci inscenace je klíčové žáky zaujmout a motivovat. Čím autoři této inscenace motivují žáky, aby se aktivně do inscenace zapojili? 7. V inscenaci je cílem politiků koupit občanům za jejich peníze pizzu a za pizzu zaplatit prodejcům pizzy. Kolik možných variant, jak cíl splnit, je v inscenaci uvedeno? 8. Kolik rolí si mezi sebou žáci celkově rozdělují? 9. Jakým způsobem se žáci seznamují se svou rolí? 10.Jaké způsoby jsou navrhovány pro výběr 3 hlavních rolí (3 politiků)? 11.Jaké způsoby jsou navrhovány pro výběr 3 podnikatelů? 12.Jakým způsobem jsou rozdělovány ostatní role? 13.Jakým způsobem by měl učitel udržet aktivní i žáky, kteří se například sami aktivně nezapojují? 14.Čím je inscenace ukončena a co je předmětem diskuze? 15.Kolik otázek je připraveno pro diskuzi realizovanou po inscenaci? Uveďte příklad několika z nich. 16.Jakým způsobem je měřen posun v žákovských vědomostech, dovednostech, způsobený realizací inscenační metody? 17.Mají možnost žáci vyjádřit své dojmy, připomínky a své hodnocení po inscenaci? Jak?