TEMATICKÝ PLÁN Předmět: Francouzský jazyk Třída: 8 Učebnice: Adomania 1 Téma/ Měsíc Rámcový tematický plán/Učivo Žák by (se/si ) měl...../Výstupy MPV, PT září - listopad Étape 0, 1 Francouzská abeceda Výslovnost, intonace, přízvuk Pokyny ve francouzštině Dny v týdnu Číslovky od 0 do 10 Předměty ve třídě a ve škole První pád osobních zájmen Tázací zájmena Tykání, vykání tu / vous Sloveso appeler, être, se présenter Qu’est-ce que c’est ? / C’est Pozdravy ● plnit úkoly zadané francouzsky ● vyslovovat francouzské hlásky a slova,číst jednoduché texty, zopakovat po učiteli neznámou slovní zásobu, odhadnout psaní dosud neznámých slov z poslechu ● trénovat správnou intonaci a přízvuk ● pohovořit o svém školním dnu ● popsat školu ● porozumět poslechu popisu školy ● umět poděkovat, oslovit, pozdravit, požádat, poprosit, reagovat na pozdrav, vyžádat si a dát základní osobní informace Výchova ke globálnímu myšlení v evropských a globálních souvislostech - Evropa a svět nás zajímá, pozitivní vztah k jinakosti MUL – multikulturalita, význam francouzštiny jako prostředku mezinárodní komunikace MPV – matematika (sčítání a odčítání do 20) Člověk a kultura Dramatická a hudební výchova (písničky, básničky a hry) Člověk a jeho svět (zeměpisná orientace, zvířata a jejich prostředí) EGS – lidová slovesnost a tradice Člověk a svět práce (vlastní výrobky dětí) prosinec - únor Étape 2, 3 Hudba a hudební nástroje Číslovky od 11 do 69 Volný čas Zájmy Rodina Místa ve městě Národnosti Barvy Pravidelná slovesa končící na -er Určitý člen Zápor Sloveso avoir Otázka s est-ce que Přivlastňovací zájmena Shoda podstatných jmen s přídavnými jmeny ● popsat své koníčky a zájmy ● vyjádřit, že se něco líbí / nelíbí ● zeptat se na věk a dokázat odpovědět ● položit otázku ● mluvit o své rodině a o vztazích v rodině ● vyžádat si a poskytnout osobní informace: věk, datum narození, telefonní číslo, email, adresu březen – červen Étape 4 Sporty Lidské tělo Sloveso sauter, marcher, etc. Popis osoby: fyzický popis, popis vlastností Sloveso faire, jouer Otázka qu’est-ce que? a opakování otázky est-ce que? C’est a il est / elle est ● Mluvit o sportu, popsat sport ● Hovořit o denních aktivitách ● Popsat lidské tělo ● Popsat osobu – fyzický popis a popis vlastností ● Vytvořit otázku SHRNUTÍ VÝSTUPŮ ZA CELÝ ŠKOLNÍ ROK: V rámci VÝSLOVNOSTI: zopakovat slovo po učiteli, vyslovovat anglické hlásky a slova, zopakovat po učiteli přečtený text, známou slovní zásobu vyslovit i napsat, porozumět pokynům učitele a reagovat na ně. GRAMATIKY: tvořit oznamovací větu, zápor, otázku, rozkaz, dbát na gramatickou správnost, zformulovat vlastní sdělení slovně i písemně dle gramatických zásad. SLOVNÍ ZÁSOBY: použít slovní zásobu v kontextu; ovládat anglickou abecedu; POSLECHU A ČTENÍ : porozumět jednoduchému textu či konverzaci; vyhledat a doplnit informaci; vykonat požadovanou činnost, vhodně zareagovat. PSANÍ: napsat krátký text podle vzoru, použít potřebnou slovní zásobu, tvořit jednoduché věty. MLUVENÍ: odpovědět na otázky o obsahu textu, porozumět požadavku, odpovědět na otázku, porozumět známé slovní zásobě, porozumět instrukcím