TEMATICKÝ PLÁN Předmět: Francouzský jazyk Třída: 9 Učebnice: Adomania 1 Téma/ Měsíc Rámcový tematický plán/Učivo Žák by (se/si ) měl...../Výstupy MPV, PT září Étape 4 Sport Popis postavy Sportovní akce ● popsat svůj oblíbený sport ● pochopit rozdíl mezi slovesem faire a jouer ● poznat známé francouzské sportovce ● porovnat sport v Česku a ve Francii Výchova ke globálnímu myšlení v evropských a globálních souvislostech - Evropa a svět nás zajímá, pozitivní vztah k jinakosti MUL – multikulturalita, význam francouzštiny jako prostředku mezinárodní komunikace MPV – matematika (sčítání a odčítání do 20) Člověk a kultura Dramatická a hudební výchova (písničky, básničky a hry) Člověk a jeho svět (zeměpisná orientace, zvířata a jejich prostředí) EGS – lidová slovesnost a tradice Člověk a svět práce (vlastní výrobky dětí) říjen - listopad Étape 5 Datum a čas Domluvit setkání sloveso aller Pourquoi / parce que Popis obrázku - il y a otázka s quand a où ● popsat svou školu ● popsat svůj rozvrh a program dne ● domluvit schůzku ● zeptat se a podat vysvětlení ● tvořit otázky s quand a où prosinec - leden Étape 6 Móda Nakupování Můj styl Oblečení a doplňky oblečení sloveso pouvoir otázka s quel(le)(s) ● poznat ukazovací zájmena ● používat sloveso pouvoir ● pochopit rozdíl mezi určitým a neurčitým členem ● tvořit otázky s quel(le)(s) únor - březen Étape 7 Bydlení Můj pokoj Každodenní aktivity sloveso venir l'impératif předložka chez zvratná zájmena ● používat sloveso venir ● popsat svůj dům a místo bydliště ● pozvat někoho k sobě domů duben - květen Étape 8 mluvit o svém snu mluvit o svém volném čase mluvit o místě snů Le futur proche Předložky před názvy zemí, ostrovů, měst počasí sloveso partir ● popsat místo / cestu snů ● dokázat naplánovat prázdniny ● popsat své prázdninové plány ● pojmenovat země, města, ostrovy, kontinenty červen Opakování a upevnění dosavadních znalostí ● využití extra matriálů - autentické texty (jízdenky, letenky, vstupenky), videa, radio, film SHRNUTÍ VÝSTUPŮ ZA CELÝ ŠKOLNÍ ROK: V rámci VÝSLOVNOSTI: zopakovat slovo po učiteli, vyslovovat anglické hlásky a slova, zopakovat po učiteli přečtený text, známou slovní zásobu vyslovit i napsat, porozumět pokynům učitele a reagovat na ně. GRAMATIKY: tvořit oznamovací větu, zápor, otázku, rozkaz, dbát na gramatickou správnost, zformulovat vlastní sdělení slovně i písemně dle gramatických zásad. SLOVNÍ ZÁSOBY: použít slovní zásobu v kontextu; ovládat anglickou abecedu; POSLECHU A ČTENÍ : porozumět jednoduchému textu či konverzaci; vyhledat a doplnit informaci; vykonat požadovanou činnost, vhodně zareagovat. PSANÍ: napsat krátký text podle vzoru, použít potřebnou slovní zásobu, tvořit jednoduché věty. MLUVENÍ: odpovědět na otázky o obsahu textu, porozumět požadavku, odpovědět na otázku, porozumět známé slovní zásobě, porozumět instrukcím