Krátké kazuistiky dětí předškolního věku Semestrální úkol Vyberte si prosím jednu z níže uvedených šesti kazuistik a dle zadání prosím zpracujte návrh alespoň 3 aktivit pro každou z oslabených oblastí. Práci vložte do odevzdávárny předmětu do 18.5.2024 Veronika je dívka ve věku 5 let a 5 měsíců. Vykazuje deficity dílčích funkcí zejména v oblasti sluchového vnímání – konkrétně ve sluchové diferenciaci a sluchové analýze a syntéze. Záliby: Koně. Pro tyto dvě oblasti vymyslete vždy alespoň 3 cvičení k posílení oslabených funkcí. U každé vytvořené aktivity uveďte také, jaké další dílčí funkce by mohla rozvíjet. K motivaci můžete využít záliby dítěte. Marie je dívka ve věku 6 let. U Marie se deficity dílčích funkcí projevují zejména v oblasti zrakového vnímání (přesněji zrakové diferenciaci) a prostorové/pravolevé orientaci na pracovní ploše. Záliby: Malování. Pro tyto dvě oblasti vymyslete vždy alespoň 3 cvičení k posílení oslabených funkcí. U každé vytvořené aktivity uveďte také, jaké další dílčí funkce by mohla rozvíjet. K motivaci můžete využít záliby dítěte. Zuzana je dívka ve věku 5 let a 9 měsíců. Deficity se u Zuzany projevují v oblasti obou percepčních diferenciací, tj. diferenciace zrakové i diferenciace sluchové. Záliby: Gymnastika. Pro tyto dvě oblasti vymyslete vždy alespoň 3 cvičení k posílení oslabených funkcí. U každé vytvořené aktivity uveďte také, jaké další dílčí funkce by mohla rozvíjet. K motivaci můžete využít záliby dítěte. Pepa je chlapec ve věku 6 let a 3 měsíce. Zásadní deficity jsou u Pepy patrné v oblasti zrakového vnímání, a to ve zrakové analýze a syntéze a rozlišování zrakové figury a pozadí. Záliby: Fotbal. Pro tyto dvě oblasti vymyslete vždy alespoň 3 cvičení k posílení oslabených funkcí. U každé vytvořené aktivity uveďte také, jaké další dílčí funkce by mohla rozvíjet. K motivaci můžete využít záliby dítěte. Karel je chlapec ve věku 6 let a 1 měsíc. Karel vykazuje zcela zásadní deficity v oblasti sluchového vnímání, konkrétně v oblastech sluchové diferenciace a vnímání rytmu. Záliby: Auta. Pro tyto dvě oblasti vymyslete vždy alespoň 3 cvičení k posílení oslabených funkcí. U každé vytvořené aktivity uveďte také, jaké další dílčí funkce by mohla rozvíjet. K motivaci můžete využít záliby dítěte. Petr je chlapec ve věku 5 let a 9 měsíců. U Petra jsou patrné deficity v pozornosti (slabá výdrž) a v intermodálním kódování (zejména pochopení sluchového vjemu/ slovní instrukce a její převedení do činnosti). Záliby: Atletika. Pro tyto dvě oblasti vymyslete vždy alespoň 3 cvičení k posílení oslabených funkcí. U každé vytvořené aktivity uveďte také, jaké další dílčí funkce může rozvíjet. K motivaci můžete využít záliby dítěte.