Výuka žáků s mentálním postižením

Okruhy ústní zkoušky_Sochor


PŘEDTERMÍN ZKOUŠKY



Okruhy ústní zkoušky:

 1. Edukační potřeby žáků s lehkým stupněm poruch intelektu a poruchami autistického spektra, terminologická východiska (osobnost, klasifikace, limity žáků).

  2. Jak osobnostní specifika žáků s lehkou poruchou intelektu/ s poruchou autistického spektra  mohou ovlivnit edukační proces, specifika poznávacích procesů a variabilita vývojových zvláštností (emoce, sebereflexe v kontextu rozumové kontroly, specifické projevy chování a prožívání dětí s PAS)

  3. Didaktické zásady, metody, formy a prostředky v edukaci žáků s lehkým stupněm poruch intelektu a poruchou autistického spektra.  (Katalog podpůrných opatření, role speciálního pedagoga a poradenských zařízení)

4. Specifika metodik počátečního čtení a psaní v edukaci žáků s lehkou poruchou intelektu a poruchou autistického spektra.  (předřečová příprava, globální čtení, augmentativní a alternativní komunikace, narušená komunikační schopnost, typy poruch řeči)

5. Způsoby podpory (edukace, terapie) žáků  v inkluzivním a segregovaném prostředí základní i ZŠS a střední školy (OU i SOU). Podpůrná opatření a IVP žáka.

Následující