Okruhy ústní zkoušky_Sochor
PŘEDTERMÍN ZKOUŠKY
Okruhy ústní zkoušky:
1. Edukační potřeby žáků s lehkým stupněm poruch intelektu a poruchami autistického spektra, terminologická východiska (osobnost, klasifikace, limity žáků).
2. Jak osobnostní specifika žáků s lehkou poruchou intelektu/ s poruchou autistického spektra mohou ovlivnit edukační proces, specifika poznávacích procesů a variabilita vývojových zvláštností (emoce, sebereflexe v kontextu rozumové kontroly, specifické projevy chování a prožívání dětí s PAS)
3. Didaktické zásady, metody, formy a prostředky v edukaci žáků s lehkým stupněm poruch intelektu a poruchou autistického spektra. (Katalog podpůrných opatření, role speciálního pedagoga a poradenských zařízení)
4. Specifika metodik počátečního čtení a psaní v edukaci žáků s lehkou poruchou intelektu a poruchou autistického spektra. (předřečová příprava, globální čtení, augmentativní a alternativní komunikace, narušená komunikační schopnost, typy poruch řeči)
5. Způsoby podpory (edukace, terapie) žáků v inkluzivním a segregovaném prostředí základní i ZŠS a střední školy (OU i SOU). Podpůrná opatření a IVP žáka.