Speciální pedagogika v mezioborové perspektivě 2

Úvod do předmětu

Cíl předmětu


Cílem předmětu je zprostředkovat studujícím perspektivy různých oborů na speciální pedagogiku, jejich propojení do oboru speciální pedagogika a kontexty vzájemné spolupráce ve prospěch kvality života lidí s postižením/znevýhodněním.

Předmět bude vyučován i v období podzim 2024, kdy budou prezentována další zajímavá témata významnými odborníky.

 

V průběhu semestru budou probíhat v termínech 11. 3. 2024, 18. 3. 2024, 8.4. a 22.4. 2024 přednášky odborníků, lékařů, psychologů, sociálních pracovníků, právníků a dalších expertů a to i z řad speciálních pedagogů působících v praxi ve spolupracujících oborech a v nevládních organizacích. Témata jednotlivých přednášek budou postupně představena v interaktivní osnově.

Prezentace výstupů studujících/ reflexe bude probíhat 29. 4. 2024


VÝSTUPY

POŽADOVANÉ VÝSTUPY:

1. Aktivní účast


2. Průzkum 

Po každé přednášce studující vyplní krátký průzkum, kdy odpoví na následující otázky:

1. Co ve mě z přednášky rezonovalo nejvíce?

2. Co jsem si já jako budoucí speciální pedagog osobně odnesl/a z absolvované přednášky? Čím byla pro mne přínosná? Jak na danou problematiku nahlížím z pozice speciálního pedagoga zvolené specializace?


3. Skupinová reflexe

Rozdělení do skupin pro zpracování reflexe: reflexi studující zpracují ve skupině, ve které bude podle počtu studujících 4-6 osob, kdy rozřazení do skupin proběhne v týdnu od 11. 3. do 17. 3.  2024 na základě emailem zaslaného odkazu do sdíleného dokumentu, kam se studující do jednotlivých skupin zapíšou. V dokumentu bodu počty přesně definovány.

Obsahová náplň skupinové reflexe: tématem reflexe je speciální pedagogika v mezioborové perspektivě. Reflexe se může tematicky vztahovat k jedné z realizovaných přednášek odborníků, není tak nutné zaměřit se na všechny přednášky.

Forma zpracování: esej, poster, myšlenková mapa, video, rozhovor, animace.

Prezentace reflexe: reflexe budou prezentovány v jednom závěrečném termínu. 

Odevzdání reflexe: reflexe studující vloží do odevzdávárny předmětu (vždy jedna reflexe za skupinu, na titulní strany je třeba napsat jména všech participujících studentů).