VZOR: NÁZEV AKTIVITY OBLAST (osobní, materiální, společenská) ZAMĚŘENÍ A CÍL POMŮCKY ČASOVÁ DOTACE VĚK ORGANIZACE PROSTORU "Magnetické sochy" Osobní Uvědomění si vlastního těla, vnímání jednotlivých částí těla, rozvoj jemné motoriky, relaxace. Pivní tácky, podložky na lehnutí 10 minut Od 3 let Koberec ve třídě, tělocvična. Dostatečný prostor pro všechny ležící. MOTIVACE zejména u dětí, ale i u dospělých je třeba motivotat POSTUP HRY OBMĚNA, DODATEK, METODICKÁ DOPORUČENÍ REFLEXE (minimálně 3 otázky) ZPĚTNÁ VAZBA Z OVĚŘENÍ Návštěva ateliéru sochařů. Každý sochař vytváří svou sochu pomocí "magnetických tácků". Rozdělení do dvojic. Jeden z dvojice představuje sochu, druhý sochaře. Socha si lehne na záda a zavře oči. Sochař postupně velmi zlehka přikládá jeden tácek po druhém tak, aby z těla nespadly. Snaží se umístit na různé části těla co nejvíce tácků. Na daný signál sochaři opět tácky postupně velmi opatrně sejmou. Po sejmutí všech tácků mají sochy stále zavřené oči a dostávají pokyn, dotknout se místa na svém těle, o kterém si myslí, že na něm stále leží tácek. Hru je vhodné doplnit klidnou hudbou. Se závěrem hry lze ještě dále pracovat, např. některé tácky skutečně na těle zanechat a požádat sochu, aby je se zavřenýma očima našla. Umístění tácků po těle dopomáhá k lepšímu uvědomění si částí těla. Otázky pro sochy: Která místa byla na tácky nejcitlivější, nejpříjemnější, nepříjemná? Kde jste je necítili vůbec? Bylo vám příjemné mít na sobě něco položené, cítili jste tlak? Jaký? Kde? Uhodli jste na závěr, zda na sobě máte ještě pivní tácky? Otázky pro sochaře: Na které části těla se tácky nejlépe pokládaly? Upřednostňovali jste některé tělní části, proč? Bylo obtížné tácky pokládat a sbírat jemně? Museli jste se na činnost soustředit? Aktivita se vydařila dle mého očekávání, Mé obavy, že to děti nepochopí se nenaplnily. Vše proběhlo, jak má. Děti chtěly aktivitu opakovat. FOTO POMŮCKY A Z REALIZACE (max. 2-3 fotky)