Globální rozvojové vzdělávání v přípravě učitele

Pokyny k absolvování kurzu

Pro úspěšné ukončení předmětu je žádoucí aktivní účast na výuce a splnění jednoho písemného výstupu: reflexe rozhovoru s učitelem Vaší aprobace o zařazení GRV do výuky. Ve výuce můžete chybět maximálně jedenkrát, výuku lze po domluvě s vyučujícími nahradit v druhé seminární skupině (pouze však ten samý týden). Absence z důvodu nemoci se řídí pokyny ve zkušebním a studijním řádu. Děkujeme za pochopení.


Písemný výstup (podrobný popis): 

Udělejte rozhovor s vybraným učitelem (ideálně s min. 3 letou praxí), který vyučuje předměty vaší aprobace. Tématem rozhovoru by mělo být zařazení globálního rozvojového vzdělávání do výuky (pravděpodobně v podobě zařazování konkrétních průřezových témat). Písemně odevzdejte reflexi tohoto rozhovoru, kde se zamyslíte nad tím, jak lze GRV ve výuce realizovat (proč ano x ne, změnil se Váš postoj ke GRV v průběhu rozhovoru, získal/a jste nějaké nové informace - jaké; (ne)souhlasíte s vyučujícím, aj.). Reflexi vložte do odevzdávárny nejpozději do 31. 5. 2024.

Cílem úkolu je:

  • seznámit se s konkrétní zkušeností učitele mé aprobace v praxi
  • zjistit, jakým způsobem lze zařadit GRV do výuky různých předmětů (jaká témata, metody práce, aj.)
  • kriticky uvažovat o (ne)možnostech zařazení GRV do reálné výuky
  • přemýšlet nad vlastními postoji a názory (Změnil se můj postoj během rozhovoru? proč ano x proč ne? Mám nějaký důkaz o své postojové změně?)

Reflexe není:

  • přepis rozhovoru! Jde spíše o zhodnocení toho, co Vás překvapilo, co jste si ověřili, co jste pochopili, aj.

Rozsah a formální náležitosti reflexe:

  • odevzdejte jako soubor ve formátu pdf (Adobe)
  • rozsah 500 - 800 slov v souvislém textu (bez úvodní strany a literatury)
  • písmo 12, klasické okraje, řádkování max 1,5, zarovnání do bloku