Globální rozvojové vzdělávání v přípravě učitele
Pokyny k absolvování kurzu
Pro úspěšné ukončení předmětu je žádoucí aktivní účast na výuce a splnění jednoho písemného výstupu: reflexe rozhovoru s učitelem Vaší aprobace o zařazení GRV do výuky. Ve výuce můžete chybět maximálně jedenkrát, výuku lze po domluvě s vyučujícími nahradit v druhé seminární skupině (pouze však ten samý týden). Absence z důvodu nemoci se řídí pokyny ve zkušebním a studijním řádu. Děkujeme za pochopení.
Písemný výstup (podrobný popis):
Udělejte
rozhovor s vybraným učitelem (ideálně s min. 3 letou praxí), který vyučuje předměty vaší aprobace.
Tématem rozhovoru by mělo být zařazení globálního rozvojového vzdělávání
do výuky (pravděpodobně v podobě zařazování konkrétních průřezových
témat). Písemně odevzdejte reflexi tohoto rozhovoru, kde se zamyslíte
nad tím, jak lze GRV ve výuce realizovat (proč ano x ne, změnil se Váš
postoj ke GRV v průběhu rozhovoru, získal/a jste nějaké nové informace -
jaké; (ne)souhlasíte s vyučujícím, aj.).
Reflexi vložte do odevzdávárny nejpozději do 31. 5. 2024.
Cílem úkolu je:
- seznámit se s konkrétní zkušeností učitele mé aprobace v praxi
- zjistit, jakým způsobem lze zařadit GRV do výuky různých předmětů (jaká témata, metody práce, aj.)
- kriticky uvažovat o (ne)možnostech zařazení GRV do reálné výuky
- přemýšlet
nad vlastními postoji a názory (Změnil se můj postoj během rozhovoru?
proč ano x proč ne? Mám nějaký důkaz o své postojové změně?)
Reflexe není:
- přepis rozhovoru! Jde spíše o zhodnocení toho, co Vás překvapilo, co jste si ověřili, co jste pochopili, aj.
Rozsah a formální náležitosti reflexe:
- odevzdejte jako soubor ve formátu pdf (Adobe)
- rozsah 500 - 800 slov v souvislém textu (bez úvodní strany a literatury)
- písmo 12, klasické okraje, řádkování max 1,5, zarovnání do bloku