Globální rozvojové vzdělávání v přípravě učitele

Kompetence globálního občanství, místo GRV ve školním vzdělávacím programu

Projděte si následující materiály. 

Jamboard: 

GRV proč a jak v česku lépe vzdělávat o světě
Předložený dokument shrnuje, jak Česko v posledním období pokročilo v zavádění globálního rozvojového vzdělávání. Vysvětluje, proč je důležité českou společnost všech věkových kategorií vzdělávat o světě a jeho souvislostech, a doporučuje, kdo a jak tomu může ze své pozice přispět – na ministerstvech, fakultách, školách, v místních samosprávách či organizacích.
Kompetence globalního občanství
Kompetence globálního občanství poskytují východiska vzdělavatelkám a vzdělavatelům, kteří chtějí podporovat mladé lidi v aktivním jednání ve prospěch důstojného a udržitelného života všech lidí na zemi. Identifikujeme v nich nejdůležitější hodnoty a postoje, oblasti znalostí a dovednosti, o nichž si myslíme, že mladí lidé potřebují k tomu, aby se mohli aktivně podílet na utváření spravedlivějšího světa a podporovat udržitelnost života na naší planetě.