Student vyvodí při skupinové práci očekávání na pozici třídního učitele ze strany žáků, rodičů i sboru, uvědomí si žádané vlastnosti třídního učitele, ale zejména všechny kompetence, jež se pojí s pozicí třídního učitele. Seznámí se s ukotvením pozice třídního učitele v legislativě a obsahovou náplní třídnických hodin.
Školský a školní management
5. blok – Pedagogický management
Cíle lekce
Obsah lekce
- Pedagogický management. Kompetence učitele a třídního učitele z legislativního hlediska. Vedení třídnických hodin. Nový žák ve třídě. Učitel a mezioborový přesah jeho kompetencí.
Klíčová slova
kompetence třídního učitele, osobnost třídního učitele, třídnická hodina, specializační příplatek
Výstupy z učení
student vyhodnotí vlastní úroveň rozvinutí kompetencí, jež se pojí s prací třídního učitele, uvědomí si vlastnosti, které může cíleně rozvíjet pro vlastní posun k "dobrému učiteli"
Podpora pro učení studenta a sebereflexi vlastního posunu
Doporučená literatura a zdroje k tématu lekce