Školský a školní management

5. blok – Pedagogický management

Cíle lekce

Student vyvodí při skupinové práci očekávání na pozici třídního učitele ze strany žáků, rodičů i sboru, uvědomí si žádané vlastnosti třídního učitele, ale zejména všechny kompetence, jež se pojí s pozicí třídního učitele. Seznámí se s ukotvením pozice třídního učitele v legislativě a obsahovou náplní třídnických hodin.

Obsah lekce
  • Pedagogický management. Kompetence učitele a třídního učitele z legislativního hlediska. Vedení třídnických hodin. Nový žák ve třídě. Učitel a mezioborový přesah jeho kompetencí. 
Klíčová slova

kompetence třídního učitele, osobnost třídního učitele, třídnická hodina, specializační příplatek

Výstupy z učení

student vyhodnotí vlastní úroveň rozvinutí kompetencí, jež se pojí s prací třídního učitele, uvědomí si vlastnosti, které může cíleně rozvíjet pro vlastní posun k "dobrému učiteli"

Podpora pro učení studenta a sebereflexi vlastního posunu


Doporučená literatura a zdroje k tématu lekce