Učíme (se) v kruhu

Poradní kruh ve školách

V současnosti klade školní vzdělávání vysoké nároky na všechny aktéry výchovně-vzdělávacího. Učitelé předávající obsah konkrétních vzdělávacích oblastí potřebují pro efektivní práci dobré školní klima. Učitel si by tedy kromě učení svého předmětu měl osvojit postoje podporující učení (empatie, pozitivní přijetí, kongruence) i jednoduché nástroje pro rozvoj komunikačních dovedností svých i svých žáků. A jejich prostřednictvím kultivovat vztahy ve třídě, věnovat se prevenci či řešení rizikového chování, budovat komunitu školní třídy, která je součástí celé školy. Abychom mohli ve třídách dobře učit, potřebujeme umět vytvořit bezpečné a přijímající prostředí. Praxi poradních kruhů lze velmi smysluplně využít ve školním prostředí, neboť council přináší takové postupy a metody práce, které jsou jednoduché, neohrožující a zároveň velmi efektivní. Council může být ve školách právě tím nástrojem, který v nich doposud chyběl.