Nevhodné situace 1) Během výuky angličtiny ve třídě se začnou někteří žáci hádat a rušit vyučování. Učitel se snaží je upozornit a uklidnit, ale žádná jeho opatření nepřinášejí výsledek. Situace se ještě zhorší, když jeden z žáků začne nadávat a urážet své spolužáky. Učitel ztrácí nervy a začne křičet na žáky, ale to situaci ještě více vyhrotí. Nakonec se rozhodne ignorovat chování těchto žáků a výuka se stane chaotickou a neefektivní. 2) Během výuky výtvarné výchovy se několik žáků začne nudit a začne si hrát s malířskými potřebami. Ignorují pokyny učitele a začnou si házet kuličky papíru po třídě. Učitel se snaží získat jejich pozornost, ale žádná jeho opatření nepřinášejí výsledek. Jeho hlasitá prosba o klid zůstává nevyslyšena a situace se ještě zhorší, když se do hry zapojí další žáci. Učitel se stává frustrovaným a zoufalým, ztrácí kontrolu nad situací a nedokáže zajistit pokračování výuky. 3) Během výuky dějepisu učitel začne diskusi o citlivém historickém tématu. Jedna ze studentek, Marie, se odváží vyjádřit odlišný názor, který není v souladu s učitelem. Namísto respektování Mariina názoru a otevřeného dialogu učitel na ni začne vyvíjet tlak a snaží se ji přesvědčit, že její pohled je chybný. Když Marie trvá na svém stanovisku, učitel se rozčílí a začne ji ponižovat před třídou, nazývá ji ignorantem a uvádí její argumenty do diskreditace. Marie se cítí ponížená a zahanbená, což vede k narušení atmosféry ve třídě a omezování svobody projevu. 4) Během výuky matematiky učitel zadává složité úlohy, ale nevěnuje pozornost individuálním potřebám žáků. Jeden ze studentů, Tomáš, se snaží pochopit materiál, ale má potíže. Když se učitele znovu zeptá, učitel mu nedává dostatečný čas nebo pozornost a prostě mu řekne, aby si to přečetl znovu. Tomáš se cítí frustrovaný a zoufalý, protože se necítí podpořený ve svém učení. 5) V rámci matematiky učitel vyzve jednoho ze „slabších” žáků, Petra, aby přišel dopředu a vyřešil příklad na tabuli. Přestože Petr stojí nervózně před tabulí, učitel ho začne tlakem a nedočkavými výkřiky hnát k řešení. Když Petr začne mluvit nejistě a udělá nesprávný krok v řešení úkolu, učitel se na něj okamžitě zlostně oboří, označí ho za hloupého a neschopného. Petr se cítí ponížený a zahanbený, ostatní žáci jsou nejistí a mají obavy, že se i jim může něco podobného stát. 6) Ve výtvarné výchově učitel zadává úkol, ve kterém mají žáci nakreslit portrét svého spolužáka. Když jedna z dívek, Klára, ukončí svou práci, učitel se k ní blíží a začne se smát jejímu výtvarnému stylu. Následně před celou třídou kritizuje Kláru za to, že její kresba není dobrá, a dává najevo, že si myslí, že nemá talent.