VÝCHOVNÉ SITUACE VE ŠKOLE: KAZUISTIKY, ANALÝZA A INTERPRETACE Seminář č. 10 – 6. 5. 2024 1. Práce s metodickými listy zaměřenými na problematiku „jinakosti“ – individuální a skupinová práce Projděte si PowerPoint prezentaci Seminar_10_Predsudky_a_stereotypy.ppt - V průběhu 10 minut si projděte prezentaci v ISu Metodický list – Je toho ve mně hodně českého - Projďete si Metodický list – Je toho ve mně hodně českého - Shlédněte video, které je k listu jako základní studijní materiál vloženo Zamyslete se nad otázkami, které jsou na druhé straně listu položeny. Pokuste se odpovědět z Vaší perspektivy (budoucího učitele=BU) i se vcítit do osoby žáků (retrospektivní pohled=Ž) Co vás v dokumentu nejvíce překvapilo nebo zaujalo? BU: Ž: Co jste se dozvěděli nového? BU: Ž: Myslíte si, že záleží na národnosti? BU: Ž: Znáte osobně někoho, kdo by měl dvě národnosti nebo by si nebyl jistý tím, jaké národnosti vlastně je? BU: Ž: Jak člověk vlastně k národnosti přijde? BU: Ž: Pracovní list – Uveď předsudek - Projďete si Pracovní list – Uveď předsudek - Zamyslete se nad samotným pracovním listem a pokuste se jej stručně zhodnotit z pohledu následujících kategorií (využijte škálu níže – 1 = nejméně vhodná až 5 = nejvíce vhodná) formulace otázek // problémů aktuálnost tématu vhodnost obsahu (předpokládejte určení věku žáků 7. ročníku) forma listu tematická naplněnost případně specifikujte vlastní kategorii k hodnocení formulace otázek // problémů 1 – 2 – 3 – 4 – 5 aktuálnost tématu 1 – 2 – 3 – 4 – 5 vhodnost obsahu 1 – 2 – 3 – 4 – 5 forma listu 1 – 2 – 3 – 4 – 5 tematická naplněnost 1 – 2 – 3 – 4 – 5 vlastní, jaká: 1 – 2 – 3 – 4 – 5 Vypracujte samotný pracovní list (vložte jej prosím do tohoto souboru pod konec textu a do ISu vložte jako jeden soubor) Reflexe práce v semináři 10. 1. Co bylo pro Vás v souvislosti s úkoly tohoto semináře nejtěžší? 2. Co bylo pro Vás v souvislosti s úkoly tohoto semináře nelehčí // nejpříjemnější? 3. Jak se Vám pracovala s metodickým a pracovním listem? 4. Považujete téma, na které jsme se zaměřili za důležité a proč?