VÝCHOVNÉ SITUACE VE ŠKOLE: KAZUISTIKY, ANALÝZA A INTERPRETACE Seminář č. 11 – 13. 5. 2024 REFLEXE SEMINÁŘE VÝCHOVNÉ SITUACE VE ŠKOLE: KAZUISTIKY, ANALÝZA A INTERPRETACE 1. Diskuse k celkové koncepci semináře – individuální a skupinová práce · V čem vidíte nosné prvky semináře? · Jaká byla vaše očekávání od tohoto semináře? Naplnila se vaše očekávání? · Napadá vás, jak by bylo možné seminář vylepšit? · Které z témat semináře Vám přišlo nejpřínosnější a proč? · Je nějaké téma, které jste v semináři postrádali? Promyslete si odpovědi na jednotlivé otázky, můžete si je i zapsat. Na promyšlení máte max. 10 minut, poté budeme Vaše názory diskutovat společně ve skupině Které z témat semináře Vám přišlo nejpřínosnější. Vyberte pouze jedno téma, pokud je tento výběr složitý, můžete při diskusi říct, které další téma Vás zaujalo Výchova Nežádoucí//nevhodné chování žáků + Největší průšvih ve škole Třídní atmosféra + Třídní rituály Agresivita a šikana + Rodina jako činitel vývoje dítěte Škola bez známek + Alternativní výchova Klíčové kompetence (žáka a učitele) + Průřezová témata Workshop se Zdeňkou Procházkovou (Kyberšikana) Názory českých učitelů + Etický kodex Předsudky a stereotypy 2. Aktuální pedagogická témata – Pozitiva a rizika ChatGPT // Co se Vám líbí a nelíbí na Pedagogické fakultě? · Jak vnímáte problematiku umělé inteligence? · V čem vidíte její přednosti? · V čem vidíte její negativa? · Jaká je vaše osobní zkušenost s tímto fenoménem? · Jak, podle vás, ovlivní umělá inteligence podobu školství a vzdělávání? Promyslete si odpovědi na jednotlivé otázky, můžete si je i zapsat. Na promyšlení máte max. 10 minut, poté budeme Vaše názory diskutovat společně ve skupině 3. Závěrečné sebehodnocení · Pokuste se provést sebereflexi v souvislosti s povinnostmi, které jste průběžně plnili v rámci semináře · Zkontrolujte si vaši docházku a vyjádřete se k ní · Jak náročná pro vás byla příprava na jednotlivé semináře? · Co vám přineslo vypracování portfoliového úkolu?