Nadání a jeho rozvoj Informace k ukončení předmětu Každý je génius. Ale pokud budeme posuzovat rybu podle její schopnosti vylézt na strom, bude celý svůj život žít s vědomím, že je neschopná. Albert Einstein Nadání a jeho rozvoj •Téma práce • •Nadaní, talentovaní v mém okolí •Kognitivně nadaný žák ve škole •Charakteristiky a projevy nadaných dětí •Dvojí výjimečnost •Problémy nadaných •Identifikace nadaného žáka v předškolním vzdělávání •Identifikace nadaného žáka na základní škole •Vzdělávání mimořádně nadaného žáka na základní škole •Vzdělávání mimořádně nadaného žáka na střední škole •Nadané dítě v rodině •Nadaný žák a jeho místo ve třídě, skupině •Kreativita nadaných •Talent – nadání - umění (hudba, výtvarné činnosti, pracovní činnosti) •Identifikace sportovních talentů •Specifika sportovně nadaných a rozvoj jejich nadání •Nadání a volnočasové aktivity (kroužky, tábory, skauti, šachy…..) •„Učitelem“ nadaných – postoj učitelů k nadání •Rozvoj nadání v průběhu života •Latentní mimořádné nadání •Vlastní téma Formální náležitosti práce •Anotace – text rozsah cca A5 •Forma – ppt, rozhovor s nadaným, příběh, vlastní zkušenosti z praxe, pracovní list pro nadané, nahrávka aj. •Délka 7 min, max 10 min • •Dotazy, připomínky….. neváhejte mne kontaktovat •bayerova@ped.muni.cz; 117456@mail.muni.cz •