Rozdělení látky do jednotlivých setkání 22.2. Úvod – souvislosti: čas života – volný čas – svoboda – pedagogika volného času 0a. Co víme o pedagogice volného času? 0b. Možnosti přístupu k tématu volného času z hlediska pedagoga: o Volný čas anebo leisure? – Volný čas = moderní pojem, negativní vymezení; leisure = pojem vycházející z antického „scholé“, označující to, co děláme ve volném čase, včetně pasivity o Volný čas jako „disponibilní čas“, tedy čas, v kterém můžeme jednat svobodně o Klíčový pojem: svoboda o Jak vnímáme čas našeho života? – Různá pojetí času (téma 1-3) Odkaz na elektronickou učebnici: https://is.muni.cz/do/rect/el/estud/pedf/ps23/pvc/web/pages/02_01_01_cas.html 14.3. Volný čas a vývoj jeho vnímání, význam pro pedagogiku o Jak vnímáme volný čas? – Jsme svobodní ve volném čase? o Jak se vyvíjelo vnímání volného času (téma 6-9) o Výchova ve volném čase, výchova skrze volný čas, výchova k volnému času 21.3. Antické scholé a jeho pedagogické uchopení o Antické scholé = to, co činí život člověka lidským (téma 4) o Scholé a paideia (Komenský, Palouš) – rozšíření o pedagogiku (probíráno?) 4.4. Křesťanská interpretace scholé, kontemplace o Návrat ke scholé, kontemplace (Pieper, Kaplánek) – téma 5 18.4. Výchova k volnému času o Education for leisure o Volnočasová kompetence a záměr našeho výzkumu o Možnosti podpory „volnočasové kompetence“ (téma 11) 16.5. (delší) Volný čas dětí a mládeže – současný stav a výzvy o Volný čas dětí a mládeže jako výzva (téma 10) o Výsledky výzkumu prožívání volného času dětí staršího školního věku