Tělesná výchova a výchova ke zdraví v předškolním vzdělávání
Průběh lekcí
V jednotlivých lekcích bude vždy stanovené téma, které bude nosným během výuky. Není možné tato témata prezentovat v této osnově, protože studenti si interaktivním způsobem k němu přijdou sami.
Způsoby, kterými se ke zvoleným tématům dostaneme jsou například:
- kvíz (Menti.com)
- diskuze
- hledání informací v online prostoru
- a další
Se zvolenými tématy se následně budeme dále pracovat:
- hledání důvodů, proč jsme o něčem například přesvědčení nebo naopak
- hledání způsobů, jak něčemu předcházet či něco podpořit
- hledání alternativních možnosti či variant
- a další
Vše s oporou o literaturu uvedenou v sylabu předmětu:
- Smolíková, K. (2006). Praktický průvodce třídním vzdělávacím programem mateřské školy. Praha: Výzkumný ústav pedagogický.
- Smolíková, K. (2006). Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. Praha: Výzkumný ústav pedagogický.
- Dvořáková, H. (2000) Didaktika tělesné výchovy nejmenších dětí a dětí s hendikepy. Praha: Univerzita Karlova.
- Mužík, V., Šeráková, H., & Janošková, H. (2019). Abeceda pohybové aktivity dětí (1. vyd.).
- Havlínová, M., Vencálková, E., Syslová, Z., Havlová, J., Lacinová, I., Petrasová, N., & Šprachtová, L. (2008). Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole (2., přeprac. a dopl. vyd.). 223 s.
Následující