Tělesná výchova a výchova ke zdraví v předškolním vzdělávání

Průběh lekcí

V jednotlivých lekcích bude vždy stanovené téma, které bude nosným během výuky. Není možné tato témata prezentovat v této osnově, protože studenti si interaktivním způsobem k němu přijdou sami. 

Způsoby, kterými se ke zvoleným tématům dostaneme jsou například: 

  • kvíz (Menti.com)
  • diskuze 
  • hledání informací v online prostoru 
    • a další 

Se zvolenými tématy se následně budeme dále pracovat:

  • hledání důvodů, proč jsme o něčem například přesvědčení nebo naopak 
  • hledání způsobů, jak něčemu předcházet či něco podpořit 
  • hledání alternativních možnosti či variant 
    • a další 

Vše s oporou o literaturu uvedenou v sylabu předmětu:

  • Smolíková, K. (2006). Praktický průvodce třídním vzdělávacím programem mateřské školy. Praha: Výzkumný ústav pedagogický.
  • Smolíková, K. (2006). Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. Praha: Výzkumný ústav pedagogický.
  • Dvořáková, H. (2000) Didaktika tělesné výchovy nejmenších dětí a dětí s hendikepy. Praha: Univerzita Karlova.
  • Mužík, V.Šeráková, H., & Janošková, H. (2019). Abeceda pohybové aktivity dětí (1. vyd.). 
  • Havlínová, M., Vencálková, E., Syslová, Z., Havlová, J., Lacinová, I., Petrasová, N., & Šprachtová, L. (2008). Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole (2., přeprac. a dopl. vyd.). 223 s. 
Následující